snull Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 og snuppa er 3.5 mnd gammel....gleder meg,men gruer meg litt også... Har pumpet meg så pappan kan gi ihvertfall 1 flaske inatt....,men det jeg lurer på er nårtid jeg kan amme igjen? Skal ta med meg 4-5 0,33 øl, og regner ikke med å drikke etter 01.00... Er det noen som kan svare meg med sikkerhet....veldig takknemlig:)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Dette sier sosial og helsedirektoratet. Konsentrasjonen av alkohol i mm vil være den samme som i mors blod, men promillen vil være lavere, ford melken først drikkes og deretter fortynnes i barnets kropp. Etter inntak av et glass vin bør man vente i tre timer før barnet ammes. Alkohol lagres ikke i melken. promillen i mm synker parallellt med nivået i morens blod. Det har derfor ingen hensikt å pumpe og kaste, med mindre man skal lindre melkespreng. Vet ikke om du ble klokere av dette men... Hvis du ikke skal amme før morgenen etter og slutter klokka ett må vel det gå greit.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Fant forresten denne linken: http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/amming/er_det_lov_ta_et_glass_vin
Gjest Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Dette har du bare godt av, tenk så mye mere overskudd man har av å komme seg ut en tur;) Du kan amme i morgen tidlig, ikke noe problem
snull Skrevet 26. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2006 Ja, jeg har sikkert veldig godt av det, og pappan og snuppa klarer seg så fint så....,men det er rart med det allikavel:) På morgenen , er det i 6 tia?????, hun bruker og våkne i den tiden for pupp...
Gjest Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 jeg har som fast regel at jeg venter minst 12 timer fra jeg sluttet å drikke.. da er jeg sikker på at ungen ikke får i seg noe alkohol.. ) ha en fin fest!! var dritgøy da jeg var ute første gang etter at lillegutt kom til verden!! )
snull Skrevet 26. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2006 Takktakk, skal prøve å kose meg ja:) Men 12 timer var lenge...er redd for at hun ikke vil ha pupp igjen hvis hun får flaske så mange ganger..har hatt en periode med puppenekt her,og vil helst ikke ha det pånytt igjen..... Men jeg må selvfølgelig vente til det er forsvarlig å amme igjen...
Gjest Skrevet 26. august 2006 #9 Skrevet 26. august 2006 ja er kanskje lenge... vet sannerlig ikke jeg... har delvis puppenekt her i gården også, men har ikke blitt værre de gangene jeg har vært ute og ventet 12 timer... men er jo selvfølgelig forskjellig fra unge til unge.. uansett... partey partey!! have fun! ) skulle ønske det var meg, men eneste parteyet jeg får ikveld er en smashpose og fjordland middag ;oP
snull Skrevet 26. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2006 Hihi...hørtes ikke så verst ut det heller da Kos deg du og takk for svar
petiteM's Skrevet 26. august 2006 #11 Skrevet 26. august 2006 Vesla mi er også 3,5 og jeg skal også på fest!!!! Kommer ikke til å gå hjemmefra før hun er i seng, og hun sover hele natta, så har ikke brydd meg med pumping (fryseren er uansett full av frossen mm). Ang. alkohol, trenger man hvertfall ikke pumpe og kaste. Den alkoholen som kommer over i melka brytes ned i samme tempo som resten av kroppen. Føler du deg pigg og edru, er det ikke noe farlig å amme:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå