Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 Vi sitter foran tv-en og leier en film og lager god mat. Dette gjør vi nesten hver helg, utenom når mannen min er ute på fest med kompisser. Noe som jeg ikke synes er så gøy for da drar han kl 18 og er kanskje ikke hjemme før kl 4 om natten. Sover da lenge om morningen og er i bakrus så da er det lite tak i han. Men samtidig unner jeg han det en gang iblandt. Gutten vår er snart 5 måneder og jeg fullammer ennå. Synes det er vanskelig å finne på noe med venner om kveldene. Jeg ammer gutten min for siste gang i 19 tiden, så legger han seg i 20 tiden. Han sover ikke dersom vi er på besøk hos folk, så vi må være hjemme. Føler det bare er stress med å få tak i barnevakt og å pumpe meg. Jeg orker heller ikke være lenger oppe enn til 23.30, senest. Gutten min vil jo opp i 07 tiden om morningen. Føler jeg mister kontakten med vennene mine som ikke har barn selv....De jobber jo på dagtid så jeg kan ikke være med de da heller. Føler jeg har sagt "nei" så ofte også, at de gidder vel ikke spørr meg mer....Ikke lett det der...
¤mamma til to prinsesser¤ Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Av og til fest, sammen med venner noen ganger og ellers hjemme med god mat og kanskje en film. Jenta vår er 4 mnd. Jeg tar ho med hvis vi skal noe uansett når på døgnet det er. Er vi hos venner så låner ho et rom å sove på hvis det er på kvelden. Men hittil har ho ikke hatt så veldig faste soverutiner. Legger seg ikke så tidlig. Får han ikke sove hvis han ligger på et stille rom heller? Du kan vel be venner hjem til deg?
Gjest Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Har også mistet en del venner som ikke har barn ennå. Blir gjerne sånn når man får barn og ikke alle andre har. Men hva med å invitere noen hjem til deg?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Det er nok sånn at man mister endel venner når man får barn. Ikke alle syns det er noe gøy med barn/babyer. Vi har nå fått kontakt med andre etter at sønnen vår startet i b.hagen. Også har endel av vennen våre fått sin første nå når vi fikk vår nr2 og dermed er de "tilbake". Går vel litt opp og ned....... Skal sies at jeg var 22 da jeg fikk første og jobbet skift i ett ungt miljø i oslo. Var ikke lett å få de til å skjønne at jeg ikke varlike giret som dem til å gå på byen til 04.00 og å stå opp igjen kl 6-7:)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Vi passer på å invitere barnløse venner hjem til oss på kvelden. Så har vi en sosial kveld som "vanlig voksne" etter at tassen har lagt seg. Apropos pappaer på fest... her i heimen har jeg innført Martyrpoeng. Pappa må fortjene å gå ut og kose seg alene, og da har han brukt opp poengene sine for en stund... I tillegg er dealen at det ikke er snakk om noe "dagen derpå" når man er småbarnspappa... Helt om natta, helt om dagen... (høres kanskje strengt ut, men det er ikke det...)
Dolla&Heidi&spire Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 Jeg ammer ikke, så for oss er det ikke noe problem å finne på ting. Jenta vår sover kl 19 og da sover hun hele natta, så vi inviterer ofte venner hjem til oss poå kvelden, hvor vi har god mat og koser oss. Vi synes det er litt stress (og skummelt) med barnevakt ennå, så oftest når vi går ut, så går vi uten hverandre. På fest, byen, eller bare en jente eller guttekveld. Når han drar en kveld, innviterer jeg ofte noen venninner hjem , så jeg ikke er alene. Og skal vi på noe sosialt på kvelden som ikke er fest, tar vi bare med oss snuppa.
mai mammaen til to Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 vi sitter enten hjemme, spiser god mat og ser på tv og har det koselig.... som vi skal i kveld. ellers så drar vi gjerne å besøker noen venner. vi har et vennepar som også har barn. de har større barn så for dem er det bedre at vi kommer til dem. de har vært her noen ganger, men er ikke så lett å legge barna deres her..og de blir så veldig grinete.... datteren vår pleier da å sove på et saueskinn de har i stuen.. går helt fint foreløbig..
Ranveig R Skrevet 26. august 2006 #8 Skrevet 26. august 2006 Du trenger jo ikkje vere vekke heile natta for å tilbringe tid med venene dine. Eg prøver å ta meg ein kveld i veka der eg drar på besøk til besteveninna mi. Drar når småen er i seng (ca kl 19) og er heime til han våknar for å få nattpuppen sin rundt midnatt. Treng ikkje så mange timar i veka for å holde kontakten... Vi speler brettspel eller kort, pratar eller går på kino. Kjempekoseleg. Og ca annankvar helg har vi barnevakt, og så drar vi til eit venepar av oss og speler rollespel. Begynner ca kl 20 (sidan vi alle har ungar som må i seng), og avsluttar rundt midnatt. Våknar guten din om kvelden etter han har sovna, for å få pupp? Eller søv han i mange timar når han først har sovna? Det er ofte nok å kome seg ut i eit par-tre timar ein kveld i veka for eksempel, for å unngå å bli GAL )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå