torborg Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 er vel ok aa gi en 6.5 mnd baby fisk eller saa lenge den er beinfri????????
KaMa Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Vel, vet ikke om dette blir ansett som hysterisk, men jeg har snappet opp at fisk ikke er anbefalt til babyer under året. Husker ikke om det er pga metaller i fisken eller hva det var, men selv vil jeg vente med fisk til over året. Er så mye annet en kan gi så ser ikke at det er noen vits i å gamble. Når det er sagt så tviler jeg egentlig på at babyen din vil ta skade om den får fisk.. :-)
Mulle :) Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Nei babyer skal helst ikke ha fisk før de er rundt året...
-Bobsi Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Det var tidligere anbefalinger. Nå sies det at det ikke ar noe å si. Sjekk sidene til Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet. www.sef.no
Ranveig R Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 Det var i "gamle dagar" at ein anbefalte alle å vente med fisk. I følge vår helsesøster er det heilt ok å gje babyen fisk frå 6 mnd, så lenge det ikkje er allergi i familien. Vi har ingen allergiar i familien, så her har guten fått fisk frå han var rundt 7 mnd gamal. Laks er favoritten - og i tillegg er den rik på omega3 (noko som er veldig greitt sidan det er klin umulig å få i trollet tran).
winneboo Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 Legen min sa faktisk i forrige uke at babyer under 1år ikke skal ha fisk pga allergi. Men mulig han ikke er helt oppdatert da.
snuppi2 Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 Det finns ju faktiskt fisk i noen nestle burkar som är fra 6 mån...Rart??
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #8 Skrevet 26. august 2006 ??? Snuppa mi får barneglass-mat med fisk. Hun har fått det siden hun var 5mnd. Kjøper de i sverige, både rødspette, torsk og laks. Kommer jaggu til å fortsette med det:)
snuppi2 Skrevet 26. august 2006 #9 Skrevet 26. august 2006 Ja det är i Sverige vi har köpt mat med fisk i ..lax tror jag det var. Det är ju lite rart när de anbefaller att vänta med fisk när det finns på barnmatsglass...Likaså jordbær ska man ju helst vänta med, men det finns i noen glass med fruktmos det gitt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå