Gå til innhold

Hva skal jeg ha med til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til gran canaria på onsdag,og det er første gang vi reiser med jenta vår(våres første).hva er viktig å ta med ?kansje noen kan hjelpe meg med en liste?jeg er så forferdelig dårlig til å pakke......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, kan jo forsøke :-)

Husk: barn under 3 år skal i-k-k-e utsettes for sol på huden. Ergo: hold henne i skyggen, dekk henne til med klær og bruk evt. godt med solkrem (med FYSISK filter, i-k-k-e kjemisk filter - vi voksne tolererer kjemien godt, men ikke småbarn..)

Altså:

-god vogn for deilige trilleturer

-parasoll + myggnett til vogna

- et par helsetepper (et til natten og et til dagen)

- grøt hvis hun er i grøtspisealder

- bleier hvis dere gidder (er å få kjøpt der også, men dyrt og for kortere turer kjekt å ha med hjemmefra så vet du at du har. Pampers-bleier heter Dodot i Spania)

- et par gode solhatter, ellers også fine å få kjøpt der...

- langermede bodyer som skjermer fint mot sola

- lette bukser som skjermer mot sola

- knestrømper er også kjekt. Skjermer føttene mot sola og ikke så lette å dra av..

- pleier å ta med et par små plastskåler+skjeer til bruk på tur (blande grøt, varme middag++)

- en rull små plastposer, 4 liter f.eks (til bæsjebleier så det slipper å lukte inne, til brødskiver på stranda, til ymse andre praktiske ting...)

Gjest Mamsidaisy
Skrevet

Og ta med solkrem hjemmefra.

Eucerin sin junior-krem SF 25 (fysisk solfilter) har jeg god erfaring med.

Skrevet

Det meste får du kjøpt her nede i Spania. Er så lei av å se at folk i Norge sier at bleiene her nede er dyre - det er de faktisk ikke. Du får en 80-100 bleier for mellom 12-15 euros, og det er søren meg ikke så dyrt (gode bleiemerker her nede er Dodot og Huggies). Glassmat koster fra 90 cent - litt over 1 euro, og MME kan du få fra 8-12 euros.

Gode solkremer får du oxo kjøpt her nede - dette bør du kjøpe på apoteket, mens alt det andre bør du kjøpe på supermarkedet (der er det billigere).

Ser noen anbefaler langermet body mot sola - DET blir for varmt til ungen. Bor selv i Spania (og har om sommeren 40-45 grader), og det vi gjør er å smøre barna inn og lar de bare ligge med bleie, eller oxo uten bleie i SKYGGEN på en håndduk. Små babyer skal IKKE i sola. Og dere bør unngå å bade henne i saltvann. Basseng er fint, men saltvann svir for de minste. Dere kan oxo kjøpe en liten sprayflaske og spraye babyen innimellom (med lunket vann såklart).

Et sikkert tegn på om babyen har det for varmt eller kaldt er å kjenne på nakken. Er den for varm så må dere oppholde dere på et kjøligere sted.

Lær av fastboende/spanjoler. Du ser hverken voksne eller barn ute i sola, så lenge de ikke er i vannet. Vær i skyggen HELE tiden, og for dere alle - unngå sola mellom 12 og 15.

Man kommer langt med sunn fornuft :o)

Ha en god tur.

Skrevet

Mye hysteri ser jeg!!

Var 6 uker i Spania i sommer med poden på under 1 år. Han er av den bevegelige typen og kommer seg overalt.

Vi var på stranda fra tidlig om morgen til sent på ettermiddagen. Ikke noe problem. Han sov som regel 2 økter og da lå han i vogna under parasollen. Ellers så smurte vi med enten Dr.Hausch et eller annet fra Helskosten eller den Eucl... som ble anbefalt over, på morgenen. Han hadde også på seg en sånn sol T-shirt med solfaktor 50 på i 2 av sine våkne timer de første 2 ukene. Ble ikke solbrent og stortrivdes som bare det. Hadde et lite opplåsbart basseng oppe ved parasollen, men stort sett tok han turen ned til vannet og kjølte seg av der.

Når det gjelder mat, så var grøt det eneste jeg hadde med for den er mye søtere i Spania og da har jeg vanskeligere for å få han til å spise norsk grøt igjen når vi kom hjem (Har prøvd før).

God tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...