Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #1 Skrevet 26. august 2006 ... hvor lang tid tar det egentlig fra man søker om hjelp fra Trygdekontoret til man får det? Tenker da på den økonomiske biten. Jeg og samboeren min har nå bestemt oss for og flytte fra hverandre (uff...gjør så vondt og se det svart på hvitt når jeg skriver! Men vi har virkelig prøvd ALT, og går fra hverandre som venner) og jeg vet knapt hvor jeg skal starte. Datteren vår er 1 år, og jeg er fortsatt hjemme med henne. Hvordan er det egentlig å være alene med ett barn? Jeg klarer ikke helt og se for meg hvordan dette skal gå, selv om jeg vet at det nok på sikt er det beste for oss alle tre. Vi har hatt ett vondt år, og det kan hvertfall ikke bli verre føler jeg. Setter stor pris på gode råd i forhold til avtaler i forhold til datteren vår, søknader, ja alt som ligger foran meg...Kjenner meg ganske alene og tom nå... Akkurat nå vil jeg være
liten og lettmett Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Når det gjelder behandlingstid på trygdekontoret så avhenger det av saken og trygdekontoret. Noen steder tar det en uke, mens andre steder tar det to måneder. Hvis du sender med riktig dokumentasjon første gang så går det ofte kjapt Selv fikk jeg innvilget ekstra barnetrygd (eneste jeg har) i løpet av 2 dager, og det var nok postgangen. Når det gjelder biten å være alene så er det ganske så forskjellig. Selv er jeg alene med to, og det går i 110 hele døgnet. Men det er mye glede i barna, så jeg ser på tempoet som ekstra trim Når det gjelder avtaler ville jeg tatt en titt på www.familieliv.no, det er internettsiden til Grenland familiekontor. De har en del informasjon du kan benytte. Selv har jeg og far til barna en veldig detaljert avtale, dette for å unngå krangler og misforståelser. Noe vi hadde en del av så lenge vi var gift. Ang. søknader så hadde jeg bestilt time på trygdekontoret. Da vil du få hjelp til å fylle ut alt av papirer også. Det er stritt å være alene, men mye bedre enn å være i et forhold som tapper deg for energi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå