sommerfuglene Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Då kronprinsparet gifta seg, hadde dei ein litt spesiell utgangsmusikk... Då min sambo hørte den, sa han: "den skal me ha når me skal gifte oss!!" Og no skal me gifte oss (jippi!!), men eg aner ikkje kva den heiter!!! Noen som veit? Eller kan tenke seg til korleis eg kan finne ut av det?? Har så lyst på den musikken... For når min samboer først bryr seg om noe sånt, har eg jo lyst å følge det opp... Ikkje så ofte dei gidder bry seg om sånt, hehe...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Utgangsmarsjen som ble spilt i kronprinsparets bryllup er en brudemarsj som opprinnelig er i tradisjon etter spillemannen Jørgen Lien fra Vågå. I bryllupet i Oslo var det Kåre Nordstoga (orgel) og Per Sæmund Bjørkum (fele) som spilte, og det var nok et arrangement på marsjen som var spesiallaget for anledningen. I folkemusikkversjon kan du finne marsjen på CD'n "Leik" med gruppa Nye Ringnesin. Du kan f.eks. finne den CD'n hos Norild Musikk. Husker ikke nettadressen til Norild, men det kan du sikkert google. :-)
sommerfuglene Skrevet 27. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2006 Tusen takk Den skal eg snuse opp:) Godt noen har greie på sånt!!
Gjest Skrevet 27. august 2006 #4 Skrevet 27. august 2006 Trodde det var Toccata som blei spillt der jeg... Men det var kanskje på vei inn det... Den er iallefall skikkelig bra den å. Er Widor som har laga den om jeg ikke husker feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå