Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 er ca tre mnd siden eg fødte. begynte på minipilla for tre dager siden,og har allerede glemt å ta den i dag!!har brettet lett tilgjenngelig,har til og med skrevet ned klokkesletten om når eg må ta den. alikavel klarte eg å glemme den!! har hatt prolemer med å glemme p-piller og sånn før og, og har prøvt maaaange forskjellige typer prevensjon, men klarer aldri å huske det!!kanskje derfor eg ble mamma så ung...hehe...men vil ikke bli gravid igjen allerede nå, så må ta meg sammen. minipilla må jo ta til en bestemt tid også.noen som vet om noe som eg kan ta som eg ikke trenger å huske på hver dag?eg ammer,så er vel ikek så mye å velge mellom? takk for svar
Lurifaksmammaen Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Du må nesten spørre legen din om dette; vi vet ingenting om helsa si - hva du kan få av prevensjon osv.. MEN; da jeg hadde fått førstemann ville vi ha sikker prevensjon...og unngå å glemme piller. Det jeg fikk da - var Implanon p-stav. Den settes inn under huden på overarmen. Kan sitte i 3 eller 5 år (forskjellige merker tror jeg).. Det er ikke alle leger som setter inn slike, så du må nesten sjekke.. Denne kan du bruke selv om du ammer. Andre muligheter: P-sprøyte tas hver 3.mnd - tror jeg. Det finnes p-plaster også... Spiral Få deg en legetime!! Lykke til!!
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Hvet hvordan du har det:) Det eneste som funlker her er kondom. Synes ikke det er så digg, men det er eneste måte som funker for meg:) Men som lurifaksmammaen sier, snakk med legen.
Blomman Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 lady comp. da må du jo måle temp hver morgen - men du blir jo ikke gravid fordi m du glemmer å måle en morgen da..... Selv om du glemmer å måle vet du hvor i syklusen du er og den følger med for deg på sikre og usikre perioder. les på prevasjonsdebatten her inne , annonse fra buenaventura Jeg er kjempefornøyd med den i allefall
Ranveig R Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Veninna mi har berre godord å seie om P-ring. Den skal sitte oppe i "Harstad" (som lillesøs seier) i tre veker, så tar du den ut og får mensen. Etter ei veke uten set du i ny. Du skal ikkje kjenne at den er i, det skal heller ikkje mannen din. Men - eg veit ikkje korleis det er med p-ring og amming, mulig den har p-pillehormon i seg. Det er mange nybakte mødre som får sett inn hormonspiral, den kan brukast under amming, og kan sitte i i fem år.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 takk for svar alle sammne=) var innpå og så på Pearly og lady comp...tror det er noe for meg =) må eg snakke med lege før eg begynner med det?
Blomman Skrevet 1. september 2006 #8 Skrevet 1. september 2006 baby-/ladycomp el pearly kan du bruke uten å snakke med noen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå