Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 syns jeg stedatteren min kan være hos besteforeldrene sine i stedet for hos oss... jeg vil gjerne vite hva dere andre mener om dette! far har vært mye syk i sommer. datteren hans på 5 år var hos oss tre uker fordelt på to perioder. da var han masse syk og sengeliggende. han er fortsatt syk. nå er det en uke til neste samværshelg og jeg begynner å grue meg litt.. ikke fordi jeg ikke ønsker henne her. men fordi når faren er syk faller jo alt på meg. og datteren hans blir jo litt lei seg når far ikke kan være oppe og leke osv. derfor blir hun litt sur og grinete. i tillegg har vi et fellesbarn på 1 år som nettopp har begynt i bhg. hun er blitt mer krevende nå som hun er i bhg. jeg tenker at hvis far er syk når helgen nærmer seg har alle det bedre om jenta er hos besteforeldrene sine (mine svigerforeldre). men det spørs om far er enig da... han vil jo helst at hun skal være her siden det er så sjeldent han ser henne. er det urimelig av meg å foreslå at hun kan være hos dem i stedet for hos oss hvis han fortsatt er syk???
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Er jeg så syk at jeg ikke kan ta meg av fellesbarn i min tid, så gjør han det. Er han så syk at han ikke kan ta seg av fellesbarn i sin tid, så gjør jeg det. Jeg personlig synest det er en naturlig ting at om han er så syk at han ikke greier å ta seg av sitt barn, så gjør mora til det barnet det. Er mora syk så kommer vel gjerne jenta til dere også? Er det veldig vanskelig for noen av oss å passe på fellesbarn, så bruker vi våre foreldre, d.v.s. besteforeldre. Vi ser på besteforeldre som en stor ressurss for barna, og vi vet at besteforeldrene får mye av å være sammen med barna. Personlig tror jeg at mange som hadde vært i en tilsvarende situasjon, med mye sykdom, som kanskje til og med gjør at du er alene med omsorgen for den minste (antar han ikke bare er syk i samværs helgene) og gjerne er i jobb uteneom ( siden dere har barnehage til en 1 åring), gjerne hadde ordnet med et besøk hos besteforeldre. Hun trenger jo ikke være der hele helgen, fra middagstider lørdag til utpå dagen søndag. For når skal hun egentlig få tilbringe tid hos sin farmor og farfar, det må jo være i samværshelgene, om ikke mora sørger for det i sin tid. Greit nok hun ikke er der så ofte og athan savner henne, men det er et helt egoistisk perspektiv fra hans side. Hun skal kjede seg, du skal slite deg ut, og han skal ligge i senga å bli frisk, mens alle skal stå på pinne for han. Det kan bli noe positivt, du får ro i helgen, han får se henne, hun får tilbringe tid med sine besteforeldre. Da vinner alle!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Glemte å si at dine svigers også vinner de får ha barnebarnet på besøk )
Burugla Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Høres ut som om du trenger litt tid til deg selv. Hva med å ha begge hos besteforeldrene sine fra lørdag til søndag? Så får besteforeldrene kost seg med begge barna, og søstrene vært sammen. Og du får slappet litt av... Eller så kan du jo ha minsten hos besteforeldrene og kose deg sammen med stedatteren din;)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #5 Skrevet 26. august 2006 hei HI her igjen... takk for gode forslag. men saken er den at vi bor ett par-tre timers kjøring unna der både mor og besteforeldrene bor. så hvis stedatteren min skal være hos besteforeldrene må det bli hele helga. hvis ikke blir det veldig mye kjøring fram og tilbake. jeg kjører ikke bil og hvis mannen min er syk kan ikke han kjøre så langt så da blir det ikke aktuelt å ha fellesbarn hos dem-selv om det kunne vært utrolig deilig. :-) nå er det ikke slik hos oss at vi har stebarn hvis mor er syk. vi har aldri hatt henne noe mer enn det som står i avtalen. det er ingen kommunikasjon mellom mor og far så vi må ordne oss selv. (vi skulle gjerne hatt henne mer altså...). nå håper jeg jo veldig på at man kan finne ut hva som feiler far. det er ingen ønskesituasjon for noen at han skal være syk (og han er ikke bare syk under samværshelger.. :-)... så jeg krysser fingrene for at han skal bli bedre i løpet av helga og uka.... xxxxxx
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #6 Skrevet 26. august 2006 Synes det er avhengig av type sykdom! Er han alvorlig kreftsyk? Eller bare en langvarig bihulebetennelse? Hvis han har en bagatellmessig plage, selv om det kan være ille nok, synes jeg han/dere bør klare å ha datteren hans der.Hvis han derimot har f.eks. leddgikt med forverring, store smerteplager og er immobil, bør datteren såklart være hos moren sin, evt besteforeldrene. Da har du nok å stå i med som det er:)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 han har ikke kreft! men han har så store smerter at han stort sett er sengeliggende hele dagen. han blir utredet for det nå.. kan være alvorlig og kan værte forbigående. MEN det kan faktisk se ut som han begynner å bli litt bedre. er litt redd for å tro det hekt ennå siden han har hatt ett par slike gode dager tidligere. håper derfor det ikke blir noe problem at hun kommer hit om en uke... det hadde jo absolutt vært det beste for alle!! :-)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #8 Skrevet 26. august 2006 Hva mener du med dette innslaget (Burugla), at særkullsbarn ikke kan besøke besteforeldre uten at fellesbarn er med, men at fellesbarn kan besøke besteroreldre uten at særkullsbarn er med? Hvorfor skulle det være bedre enn det alternativet ovenfor deg? Eller var det ment som et supplement til ulike alternativer?
Burugla Skrevet 26. august 2006 #9 Skrevet 26. august 2006 Jeg tenkte bare at det hørtes ut som om HI var ganske sliten av å ha syk mann og 2 barn - og at hun kunne trenge å slappe av litt alene (alternativ 1 med å ha begge barn hos besteforeldrene). Dernest tenkte jeg at man MÅ jo ikke tenke sånn at jeg må ha mitt barn (hele tiden) og at stebarnet må "settes bort"... men at det går an å snu det? Vi har en 2-åring (mitt biobarn) og en 12-åring (ste-barn) - og jeg må si at innimellom er det deilig å "bare" ha 12-åringen for meg selv. Vi kan jo gjøre helt andre ting enn med en 2-åring som hyler av trass når hun ikke får viljen sin... Men - det er de som har skoen på som vet hvor den trykker...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 en liten oppdatering nå siden helgen nærmer seg... formen til mannen min varierer litt, fra å være helt sengeliggende til å kunne være litt oppe i perioder. virker som han er best om kvelden. jeg har influensa. i dag har jeg sagt at stedatteren min får være hos besteforeldrene sine denne helgen. jeg har på ingen måte overskudd til å ta meg av to barn, og mannens tilstand er så ustabil at han kan man ikke regne med. hvis han blir bedre kan han heller reise til foreldrene sine han også, evt ta med den minste, slik at han får være sammen med datteren. føler meg som en dritt som sier det, men jeg vet at det meste faller på meg uansett. og jeg orker bare ikke! hvis mannen min reiser uten å ta med seg den minste kan det hende jeg spør om hun kan overnatte hos mine foreldre en natt. for som Burugla sier hadde det virkelig vært godt med litt tid alene!! uff hvorfor skal det være så vanskelig med stebarn (jo fordi hun er her så sjeldent), hadde det dreid seg om mitt eget barn hadde jeg sendt henne til besteforeldrene uten å følt at det var galt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå