Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bestemora til elise skal på død og liv være barnevakt (uten at jeg trenger det).

elise er skeptisk til folk og da vil jeg ikke sette henne på en plass hun ikke kjenner.

det er bestandig vi som må ut å kjøre når bestemora vil ha besøk,men vil hun passe elise,sa jeg at hun får ta seg det bryet det er for henne å komme på besøk så elise ikke får hetta..og hun skal være her og passe henne.

vår jobb er å holde elise glad og fornøyd,ikke å holde bestemora fornøyd(er mannen hennes sin jobb det)

svigermor er den som mener hun bør få gjøre som hun vil med ungen men hun får nok beskjed om hvordan jeg vil ha det.

får håpe hun tar med seg det lille av vett hun har så hun røyker ute.. (hun satt å blåste røyk på meg da jeg var gravid og sa at det ikke var farlig for ungen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Røyking og barn hører ikke sammen, helt enig der! Men er det ikke i barnets interesse at hun får et nært forhold til sine besteforeldre? Jeg har ikke så store barn som deg, men selv om hun ikke kjenner sin bestemor i utlandet, vil jeg gjøre mye for at de skal bli kjent. Er ikke voldsomt begeistret for svigermor selv, men tror besteforeldre kan være en svært verdifull voksenkontakt!

Skrevet

mener at svigermor får passe henne om hun klarer å kjøre hit av og til før hun er barnevakt. så ungen ikke blir sittende med ei som er helt fremmed. og at hun hører på det jeg sier hun får å ikke får gjøre

Skrevet

Viktig at barn får et godt forhold til besteforeldrene mener nå jeg, og du bør være forsiktig slik at ikke dine følelser for svigermor merkes av barnet ditt når det blir eldre..

Enig med deg at røyk og barn ikke hører sammen, men etter hva jeg har lest her inne tidligere om hva du har servert tulla di, så tror jeg ikke passiv røyking under graviditeten som er det verste for dattra di..

Skrevet

er bedre å smake litt is og sånt enn å få nyrøyka fingre dytta inn i kjeftn

Skrevet

Men må du ha det ene eller det andre? Kan man ikke eliminere begge?? Iallefall når babyen ikke er 6 mnd engang?? Var jo heller ikke bare is... Og babyen fikk vel ikke nedrøyka fingre inn i kjeften da du gikk gravid med henne? Tror du skal prøve å respektere svigermoren din litt mer.

Skrevet

Ja, du er voksen... vel, er kanskje ikke så rart mange reagerer på mødre på rundt 20 år her...

Skrevet

hvorfor skal jeg respektere noen som ikke respekterer meg? lar ikke svigermor få gjøre som hun vil med min unge. hun har hatt sine

Skrevet

Kanskje din svigermor føler det samme. at du ikke respekterer henne og derfor greier ikke hun å respektere deg heller.. sikkert ikke lett å bli "satt på plass" av en 20 åring heller.. Bare et forslag.. noen må være den "voksne". HVis du oppfører deg mer modent og tar litt mer initiativ rundt det med datteren din og svigermoren din, så kanksje dialogen endrer seg,,

Skrevet

er det rett at hun skal gjøre som hun vil med min unge da?

Skrevet

Selvfølgelig ikke, men det er forskjellige måter å ta det opp på. Sett deg ned og fortell hvordan rutiner du har og som du ønsker skal være fulgt når hun passer. Så kan du være flinkere til å oppsøke henne slik at kontakten mellom bestemor og barn blir sterkere.. Da kan det hende hun føler hun bidrar mer, hvis du faktisk ringer og ber om hjelp til pass for eksempel. Og hvis rutinene ikke blir fulgt, så kan du i ettertid si at det kan bli vanskelig for henne å passe datteren din da mangel av rutiner med bestmor for ringvirkniger for dere.. atlså at det skaper problemer for dere senere.. og hvis hun følger de så får hun passe mer..

Skrevet

Synes mange her kommer med ganske usakelige kommentarer, men det forteller vel mer om dere enn om hovedinnlegger.

Jeg mener det er viktlig at barnet kjenner barnevakten, enten det er bestemor eller noen andre som skal passe. Ellers vil barnet føle seg utrygt. Det er ikke bra. Elise er ikke mer enn 6 mnd og hun har god tid til å bli kjent med bestemor. Og da er det viktlig at bestemor kommer på besøk og respekterer det mor (og far) mener er best for barnet. Det vil bli veldig belastende for deg dersom du ikke kan stole på bestemor. Og da forsvinner jo det som er poenget med å ha barnevakt, nemlig at foreldrene skal få slappe av og ha litt tid for seg selv.

Selvfølgelig er det viktlig at dine følelser for svigermor ikke smitter over på barnet ditt, det vil bare skade deg selv over tid. Gi det litt tid og vær tydelig i hva du merer er greit. La bestemor være involvert når hun er på besøk. La henne passe, stelle og kose når du er til stede, så vil du forhåpentligvis bli trygg på at det går greit når du ikke er der også:-)

Skrevet

LilleBrumm, de usaklige kommentarene fra anonym (som ikke er meg) er nok grunnet innlegg hovedinnlegger tidligere har skrevet, hvor hun har fortalt at hun har gitt ungen sin på 3-4 mdr is, et eller annet fra McDonalds og 6 mdr-grøt...

Så at hun da reagerer på svigermors røykelukt er kanskje å kaste stein i glasshus eller hva det nå heter!

Skrevet

har aldri gitt ungen min noe fra McDonalds. og hun var over 4 mnd da hun fikk SMAKE på is

Skrevet

Da får jeg vel si at min 6 uker gamle datter også har fått smake is... Og røyk kan difinitivt ikke sammenliknes verken med is eller 6-mnd grøt! Den er litt for drøy for meg!

Skrevet

Så det har nok ikke så mye med alder å gjøre... Som jeg mente var det mest usakelige.

Skrevet

takk. har ei som er veldig aktiv og tydligvis har høy forbrenning.

får 2 grøtmåltid og våkner mange ganger om natta for mere mat

Skrevet

Steike, du er råheldig som har noen som kan passe henne!! Har ikke hatt barnevakt på 2 år! Slutt å syt!

(røyken er jeg enig i)

Skrevet

Sitat fra Valdres tidligere innlegg:

hun får banan,hun har fått kokt og ukokt eple,kokt potet,mange typer fruktpure,fått smake saftis og softis,pølsebrød,vannmelon + farris.

Hadde heller latt ungen min lukte på en røykefing enn å stappa i henne alt dette...

Skrevet

Ikke noe gale i å gi det der vel? Hadde ikke stappa en røykefinger i munnen i stedet for nei.

Skrevet

Ikke noe gale i å gi alt dette til en 4 mdr gammel bebi?? Kødder du? Tarmsystemet er ikke utviklet til å takle slik kost, derfor man anbefaler introdusering av grøt i 6 mdr alder... Og GRØT, ikke pølsebrød, farris og alt det andre.

Skrevet

Jeg syns det er så godt når svigermor tilbyr seg å ta med babyen ut på trilletur eller være barnepike slik at jeg får ordnet ting. Syns det er viktigt at de får den kontakten. Min mening er at de har godt av å se og være hos andre en mamma og pappa litt, blir ikke så redd for folk. Gjør avtale med svigermora di at hun kan ta henne med på en trilletur, evt går det helt skeis så kan hun nå deg på telefon. Verre er det ikke. slik avtale har jeg med svigermora mi. Har alltid gått som smurt. Må bare få prøvd seg......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...