Gå til innhold

Hun gulper så mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg temmlig lei å tørke gulp. Snuppa mi lå på gulvet på magen i tre kvarter nå og hun gulpet minst ti ganger. Det var en time siden hun fikk mat. Det kommer ikke bare litt, men det ligger dammer foran henne. Hun er 6 mnd og får mme. Er det fler som har det slik? Er det noen som har opplevd at de gulper mindre av enkelte typer mme? I barselgruppa er det bare henne som gulper. Har ikke sett de andre gjøre det. Er så flaut å la hun ligge på magen sammen med de andre babyene når vi er hjemme hos hverandre. Teppene deres ser ikke ut etter at vi har vært der. Hun gulper hele dagen. Jeg blir snart sprø. Er det noen der ute som kan komme med noen trøstens ord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke bare de.. mi gulper mye hun å..

noen dager er det mye og andre er det litt mindre.

hun gulper like mye av nan,hipp og collett.

nå er hun 5mnd od det ser ut som om gulpinga har roet seg litt (for nå)

Skrevet

vet ikke om det hjelper deg,men gutten min gilpet endel, så leste jeg et eller annet sted om at hvis jeg gav han mat litt mer oppreist, sånn at han satt litt mer så skulle det hjelpe, og det hjalp her. Gulper nesten ikke mer og han gulpet også veldig mye.

Skrevet

jeg gir sønnen min både mm og mme. han gulper veldig lite av mme.. og ekstremt mye av mm. så jeg lurer på om han får en form for allergisk reaksjon på noe jeg spiser som kommer over i melka.. vurderer å slutte å amme pga det ubehaget det fører for lillegutt..

han er 1,5 mnd

Skrevet

Vet godt hvordan du har det! Våre 2 har hatt reflux og det er skikkelig plagsomt og gir en enorm klesvask. Var livredd for at vi skulle bli "immune" mot lukta, men andre kjenne den... Det finnes noe på apoteket som heter Gaviscon som du kan gi den lille etter måltid som legger seg som et lokk på maten for å hjelpe å holde nede;-)Legger hun fint på seg og sånn da? For hvis ikke kan legen henvise deg til pH måling og hvis man da påvise reflux får hun medisiner;-) Ellers har jeg ikke så mange råd.

Masse lykke til videre!! ;-)

Skrevet

Vår har også gulpet utrolig mye. ALLTID gå med smikke og det er jo kjedelig på fine klær. For 2 mnd siden - da var hun 6 mnd, skiftet jeg til Collett, det hjalp betraktelig, har prøvd Nan igjen etter 6 uker på Collet, gikk rett på gulping igjen..

Det hun helst gulper nå er middagen, spesielt de orange glassene som setter farge på klærne, slik at jeg stortsett ikke får de vekk. Får hun kun grøt en dag, er det nesten ikke gulping.

Idag fikk hun en flaska frossen mm pga hun er syk, og da gulpet hun ikke, men har gulpet av det også tidligere. Pumpet meg til hun var 6 mnd, men hun fikk NanHa1 i tillegg på 1-3 måltider til dagen og hun gulpet av alt.

Angrer på at jeg ikke prøvde Collett før..

Skrevet

Dette er akkurat som å lese om oss!!! Takk, Vårstjerna! Nå føler jeg ikke at det er bare jenta mi :) Hun er 8 mnd nå, og gulper HELE tiden, men legger på seg godt og vel, så det går ikke utover det ihvertfall.

Jeg ammer, og hun får grøt x 2 per dag + et måltid med fruktmos. Har prøvd middag, men det kutta vi fort ut. For det første så likte hun det ikke (selv etter flere ganger), og for det andre så er det som regell gulrot og tomatsaus i glassene, og da blir det gule gulpeflekker overalt, som ødelegger klær og mere til...

Nei, jeg føler med deg ja....

Det ble litt bedre enn det var ca rundt 6 mnd, men ikke mye. Hun gulper ca hvert 4.-5- minutt lenge etter måltidet. Passer på å gi grøt like før hun skal sove, så maten får synke litt, men hun gulper ivei selv om hun våkner to timer etter også...

Vi har et enormt lager med bodyer...Sikkert 15 stk! men det blir ofte tomt likevel..

Storesøster hulpa til hun var 1,5 år hun faktisk, men ikke like store mengder som dette.

Og så skal de selvfølgelig alltid klaske og leke med gulpet når dammen ligger på gulvet også!! Må bade hver kveld her i huset ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...