Gå til innhold

Expat eller blomman!! Ammeslutt og brystbetennelse..?


Anca har jente og gutt:)

Anbefalte innlegg

Etter 2 kraftige brystbetennelser på 3 uker har jeg nå tatt det vanskelige valget å bestemt meg for å slutte å amme. Fikk resept av lege på melkeregulerende tabletter,men det var masse bivirkninger ved disse. Mente jeg kanskje burde trappe ned på naturlig måte. Men hvordan gjør jeg så dette? Hun sa jeg skulle gi litt bryst men ikke tømme de for det ville opprettholde produksjonen? Er det ikke fare for at jeg få bb igjen hvis jeg ikke tømmer? Kunne binde opp brystene også? Kutte et måltid av gangen? Hvilket måltid er best å kutte først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør trappe ned litt gradvis, hvis ikke er et stor fare for at du får brystbetennelse igjen (ammeslutt er ikkealltid bare bare). Hvilket måltid du kutter ut først blir opp til deg (Om ikke Expat har et bra forslag der...). etter noen dager tar et annet, kanskje ikke det som da er neste på dagsplanen, men et litt lengre utpå dagen osv.

 

Bruk en litt stram bh for å simulere spreng - det gir beskjed om at det er fullt og at det ikke trengs å produseres mer ( men ikke klem heller slik at du klemmer av en melkegang - du vet jo hva det kan før til)

Du trenger ikke tømme brystene helt ved hvert måltid - tømming stim jo prod. Du kan feks amme litt og så gi resten mme. men får du kuler/harde og ømme partier må du tømme.

 

mener Expat nevnte noe om å spise peppermynte- og timian virker uttørrende på melka.

 

Bra at du har tatt avgjørelsen - amming er ikke alt vet du - i et innelgg lengre ned et sted på siden kan du lese at det er like mye kos og nærhet med flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sånt magebånd i graviditeten kan du bruke det nå til å binde opp. Sportsbh er også mulig. Brukes også om natten.

Måltidene som er minst populære tas bort først. Og salviekapsler i tillegg til peppermynte og timian virker reduserende. Jeg tok forresten tre halve melkereduserende piller i begynnelsen siden jeg hadde til trillinger... I forhold til å være syk med bb så merket jeg overhode ingenting av bivirkninger og barnet fikk melken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...