Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Hvordan er det med røyking når man ammer? Røyker ikke selv, men har lurt på dette. Er det det samme som med alkohol? At det kommer i melken? Og hvor skadelig er det for barnet? Noe som vet?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Det kommer 3 ganger mer nikotin i barnets blod enn i morens. Da jeg fant ut dette kutta jeg tvert etter 10 år med røyk..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Hvor fort går nikotinen ut av morens blod etter en røyk da?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 jeg veit ikke helt, men dem sier til dem som bare må røyke at de bør røyke etter amming. Så kanskje det går 3-4 timer før det er ute av systemet?? det beste er nok å la være da... men det vet vel alle!!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Det tar 8 timer før det er ute av kroppen
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Rettelse til deg over.. Det kommer 3 ganger så mye nikotin i MORSMELKEN enn det gjør i mamma's blod. Hvor mye av det som kommer videre i barnets blod er da mindre..
Kosemaisen :-) Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 Det tar to timer før man har forbrent en sigarett.Nikotininnholdet vil være nesten ikke eksisterende i mors blod etter 3 timer.Men det vil fortsatt være litt igjen i melken. Kroppen er KLINISK fri for skadestoffer etter en sigarett etter en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå