Gå til innhold

Hva skal vi ha på ønskelista?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått til en liten liste, ellers har jeg bedt om gavekort, men jeg han fått beskjed om at lista er ALT for kort, og trenger flere idéer. Glass, servise og bestikk har vi. Noen som vil dele sine ønskelister med meg?

Hvis jeg skal beskrive smaken min, så er det vel en slags urban oslo øst humaniora-akademiker halv-hipster-design-retro-boho-chic. Eller noe sånt.

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med ønskeliste er vanskelig! Jeg har prøvd meg med både at jeg synes den største gaven er at folk kommer og at folk kan gi penger til Leger uten grenser. Ingen av delene er liksom bra nok...

Ser for meg at du er litt mer "blomstrete" enn meg, så min stil blir kanskje for minimalistisk for deg? Vi fant frem til et fint service som kan brukes mer til hverdags "Arctic" fra Arabia. Enkelt, kremhvitt og nøytralt. Dessuten et bestikk som heter Zara fra Hardangerbestikk. Ser at du ikke vil ha bestikk og service, men vi klarte ikke å lage noen ønskeliste uten... Dessuten mangler vi den "obligatoriske" tulipanvasen fra IIttala. Fant noen fine telysestaker også fra IIttala. Har ønsket oss et glassfat fra Steninge slott, der er det mange fine! Kjeler har vi også ønsket oss, det må jo være spennende å gi bort! Har også ønsket oss karafler og noen skåler fra Rosenthal, merket Grand Cru. Dessuten ønsker vi oss bidrag til helgetur på Engø Gård utenfor Tønsberg. Passe avstand fra Oslo og ikke så krevende at det blir umulig å få barnevakt. Det å skrive opp ting man kan gjøre er kanskje en idé, herregård i Sverige, Holmsbu spa, Engø gård osv. Kom gjerne med forslag tilbake hvis du har noen!

Skrevet

Er ikke så innmari blomstrete av meg, men kanskje litt mer organisk enn den strammeste minimalismen.

Vi får nesten hele bryllupet av mamma og pappa, men de vil jo gi en gave og. Her en kveld nevnte jeg om at vi kunne tenke oss PREP-kurs, så nå tror jeg det blir gavekort fra mamma og pappa på Modum bads egne på Tyrifjorden hotell. Hun ble iallefall veldig begeistret og sa at det hadde hun ALDRI turt å gi uten at jeg hadde ønsket det.

Engø gård høres flott ut, men jeg har en følelse av at de som ikke syns det er ordentlig nok med gavekort i hus- hjem- og sportsbutikker, som vi allerede har bedt om, ikke vil gi andre slags gavekort heller. De vil gi en TING, liksom.

Jeg er fryktelig glad i å lage mat og å samle venner og familie til middager, så jeg har jo ønsket meg husgeråd og sånt til jul og bursdag i årevis, og nå begynner det å bli fullt.

Jeg har samlet på Tias Eckhoffs Mayabestikk fra Norsk Stålpress siden jeg var 18, og har alt jeg trenger nå. Aaltovase har jeg hatt i minst ti år... Har to karafler fra EvaSolo, og det greier seg vel. Jeg er veldig fornøyd med mine streite, hvite IKEA-tallerkner og asjetter, de går til alt, også blir de til kaffeservise sammen med mummikrusene fra Arabia. Men har ønsket meg frokosttallerkner og dessertskåler i Diamant fra Hadeland, dekketallerkner hadde vært gøy, men jeg aner ikke hvor jeg skulle hatt dem. Vi har også skrevet opp snapsglass fra Rörstrand, jeg har noen fra før, og de er bare helt fantastiske! Platina med emaljert fototrykk. Har du sett dem?

I tillegg har vi ønsket oss dyre dyner, ordenlig sengetøy og håndklær, vi klarer oss jo bra med IKEA-kvalitet, men det er sånn hverdagsluksus som vil merkes. Jeg har jo også en stor mann, så vi skal ha dyner med ekstra lengde. Eames' Hang-it-all-knagger og noen designlamper står også på lista.

Jeg syns jammen meg vi har ganske mye på lista vår, jeg, og enda er ikke folk fornøyde! Men jeg håååper at ingen drasser med seg en diger kjøkkenmaskin fra KitchenAid opp på fjellet bare for at jeg skal drasse den ned igjen; da håper jeg de ser det fornuftige i gavekort!

Skrevet

Et PREP-kurs, det var lurt! Ikke lett for noen å gi hvis man ikke har ønsket seg det, kan lett misforstås... Tror jammen vi skal føye til sengetøy, noe litt eksklusivt vi ikke ville kjøpt selv. Synes du har mange gode idéer jeg, dette burde gjestene være fornøyde med! Lamper høres også bra ut, men vi sliter veldig med å finne en vi vil ha. Vi har faktisk en kjøkkenmaskin på lista, har tenkt tanken om at det kan være tungvint å kjøre den opp til fjellet for at vi skal kjøre den den samme veien hjem. Vil allikevel ikke bli altfor sær. En venninne er invitert i bryllup i Spania og alle gjestene har fått mail om at de ikke skal ha med seg gaver dit. I stedet oppfordres alle til å finne frem kortet, ringe Glassmagasinet slik at brudeparet får tilkjørt det de vil ha når de kommer hjem fra bryllupsreise. Det synes jeg blir for drøyt! Har ikke sett snapsglassene, de høres fine ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...