Gå til innhold

Elastisk bæresjal


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har surfet litt på nettet, og vurderer å kjøpe meg et elastisk sjal, Moby D.

Er det noen som har erfaringer med dette?

Nettbutikker som selger disse? (Vet om krusedull.net)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann:)

har du vært på tettinntil.com? Kjempe flott sid:) Er der masse.

Er selv en sjal bærer men ikke prøvd elastik.

Hvorstort er barnet ditt?

 

Elastik sjal er flott å bruke til babyer og lette barne, og supert som førstegangsjal. Det en skal tenke på er at etterhvert som barnet blir større begynner barnet å sige ned pga elastikken. Da er det bedre med ett ved sjal. Men som sagt ikke prøvd det selv bare slikt jeg har snappet med meg fra tettinntil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på tettinntil. Det var der jeg bestemte meg for Moby D. Moby D har et midstykke som ikke er elastisk. Det egner seg derfor litt bedre til større barn og til ryggbæring. Gutten min er 3.5mnd. Har ei jente på 2år, men tror ikke jeg skal bruke det til henne. Hun er glad i å gå selv :o). Endel av sjalene og slyngene ser ut til å være vanskelig å få til synes jeg. Siden jeg aldri har brukt sjal før, vil jeg ha et som jeg tror jeg fixer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy!

 

Har selv moby wrap, ingn erfaring med moby d. Synes det virker lurt med uelastisk panel, da kan sjalet brukes lengre. Husk også at du kan bytte med folk inne på tettinntil, hvis det ikke er noe for deg er det helt sikkert noen som vil bytte. Du kan også bytte når du er ferdig med å bruke det og vil gå over til noe annet. Selv ser jeg veeldig på inkaen fra Storchenwiege om dagen.. Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker bare ellaroo:) trodde aldri i live jeg skulle få te å knyte men det sjalet er så lett ,mykt og enkelt å knyte at det gikk som en lek:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ellaroo-sjal, jeg også. Og det er veldig tynt og lett å knyte på seg. Men jeg har forelsket meg i mei-taier jeg da, og ring- og lommeslynger. Syns de er mer praktiske enn sjal.. Føler det blir for mye stoff å holde styr på. Men skal øve, øve, øve, for jeg har såååå lyst til å like sjal. Det er det absolutt beste å bære i!!

 

Moby D er visst et veldig bra sjal. Personlig syns jeg Calmawrap Wide Deluxe har finere panel (som ikke er elastisk)..

 

Gå inn på www.lotusbarn.no, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt Moby D på krusedull.net. Gleder meg til å prøve. Synd de ikke hadde på lager, blir jo så utålmodig av å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Mobywrap elastisk bæresjal og er bare superfornøyd!! Har både Bära Barn ringslynge og en lommeslynge, brukte ringslyngen mye i begynnelsen, men har gått helt over til sjalet nå. Kjekt med ringslynga når det er kjempevarmt ute, da slipper babyen å bli så svett "av mamma". Uansett nydelig å bære små babyer på denne måten. Anbefales virkelig! Har lyst på en mei tai jeg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et elastisk med panel er noe lengre brukstid enn vanlig elastisk. Når barnet ditt er så lite, så er et elastisk greit å begynne med, spesielt visst du føler dette med sjal ser litt uoverkommelig ut. Da får du iallefall kjent hvor godt det er å bære og hvor mange andre fordeler det har, og da blir kanskje overgangen til et vevd sjal litt mindre skremmende. ;o) For vevd sjal gir best komfort og støtte, iallefall når barnet blir tyngre og rører mer på seg. Vevd sjal har i utgangspunktet ikke noe tidsbegrenset bruk. Og man kan jo bruke det til andre ting en bare bæring, så her får man mye for pengene.

 

Elastisk sjal har lett læringskurve, vevd er mer krevende, men dette fikser de fleste med rett veiledning og noe egeninnsats. Å plundre i begynnelsen er obligatorisk, men når du lærer å kjenne sjalet og får det i fingrene, så er gevinsten så utrolig stor! Sjal er spesielt, det blir som en slags personlig greie, vi alle knyter forskjellig og man får et spesielt forhold til det. Men smaken er som baken, noen er kjempefan av meitaier, lommeslynger, ringslynger, formsydde bæreseler og kunne ikke tenke seg noe annet. :o)

 

Benytt gjerne Tettinntil når du lurer på noe vedrørende bæring og bæretøy, der er mye kunnskap og erfaring samlet på et sted.

 

 

Lykke til med sjalbruk, du har masse bæreglede i vente! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmf... Nå har jeg vært inne på denne siden endel ganger, og hver gang jeg leser denne overskriften, så leser jeg Elektrisk bæresjal...

Trenger jeg briller, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...

Jeg er veldig fornøyd med Fornessi sitt bæresjal fra comfybaby. Helt fantastisk kvalitet 😍 Veldig greit å kunne vaske i maskin uten at det taper seg i kvalitet! Lett å få mange gulpeflekker på det eller verre flekker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...