Uwimana Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 lillegutten min e 1 uke og 2 dager idag, og vil ikke sove på natten..... han roer seg bare da vi holder han, eller da han får ligge i sengen med oss!! men han skjemmes vel ikke så fort bort?? så det er vel greit å gjøre det litt?? ser han knpier seg fælt og slik, så han er nok plaget med masse luft i magen,.....
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Barna lærer seg vaner ved 3 mnders alder fikk vi opplyst på helsestasjonen
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 gutten vår var også slik.Vi har ikke skjemt han bort selv om han har ligget i vår seng og bært myyye.Nå er han 6mnd snart og ligger i egen seng om natta!
Villemo&Pjokken Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Stakkar liten han er jo ikke store knøtte. Husk han har bodd inni deg i 9 måneder, det er klart det er tryggest hos deg! Han skjemmes ikke bort av det, lille knoppen er for liten til å bli bortskjemt enda.. Så bare kos dere=)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Vi måtte også holde babyn vår mye de første ukene pga magevondt. Han sovnet aldri selv, og jeg tror at det har gjort at han ikke er så flink til nettopp å sovne av seg selv i senga. Men vi bysset han i søvn helt til han var ca 3 mnd, da fannt vi ut at vi ville ha en forandring. Det har vi fått nå (sleepsense) og det har vært pice of cake. Så mitt råd er å hold og kos med den lille du, han trenger nærhet og trøst når han er så liten. Og så lenge han har vondt noe sted bør han ikke ligge å gråte alene, uannsett alder.
Gjest Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Var ikke meningen å være anonym på dette innlegget her, jeg er NewMom....
Sivalur Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Han blir ikke bortskjemt nei. Hvis han tydelig har vondt i magen, pass på å holde han opp så han får rapet. Hold han fast inntil deg og stryk fast oppover ryggen hans (ikke opp og ned). Det kan også hjelpe å 'sykle' bena hans når han ligger på ryggen. Jeg var ikke klar over hvor viktig det var for babyen å rape i begynnelsen men ettersom han ble større og spiste fortere og fikk mer luft i magen fant jeg heldigvis ut av det..
animal Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 Hei, hei. Så spennende med et så nytt familiemedlem. Jeg tror ikke du kan skjemme bort så små barn, men jeg tror definitivt at du kan venne dem til noen uvaner.. Det du forteller var omtrent sånn som vi hadde de de første ukene. Hun sov mye av dagen, også hadde vi det gående hele natten. Du sier at han har knip, hvordan ser du det? Vi begynte med noe som heter Minifom til snuppa, og da tok det et par dager, så hadde hvertfall skriketoktene, som kom på samme tid hver dag, gitt seg. Vi gjorde også slik at vi tok henne opp hver gang hun kom med det minste kny, og når vi hadde fått roet henne og prøvde å legge henne ned i vuggen igjen, begynte det forfra igjen. Å ligge med henne i sengen var ikke noe alternativ for oss, for om vi sovnet våknet vi med fullstendig angst, livredde for at vi hadde lagt oss på hennne (noe vi jo selvfølgelig ikke hadde gjort) Hun sov heller ikke så godt i samme seng som oss. Men uansett, når vi lærte oss til å gjøre alt som var mulig for å roe henne mens hun lå i sin egen seng, gikk det seg til etterhvert. Vi prøvde i det lengste å unngå å ta henne opp. I starten er det også vanskelig, fordi man ikke vet hva de griner for. Prøv å gi han pupp hver gang han skriker seg opp, det er ofte de vil ha ofte mat i begynnelsen. Siste råd er at om han har stort sugebehov, så kan du prøve smokk. Her hjalp det, fordi da lærte hun å roe seg selv med den. (så slapp jeg å ligge hele natten med lillefingeren opp i ganen hennes slik at hun kunne suge) Tilslutt et trøstens ord: Det går seg til og blir bedre. Og husk at alle små barn er forskjellige, det som funker for noen gjør slettes ikke det for andre. Lykke til og nyt tiden!!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 Vesla vår lå i samme seng som oss fra vi kom hjem fra sykehuset. Egentlig så hadde hun egen seng på rommet vår, men sjelden at hun sov natten igjennom. Dessuten måtte hun sovne ved puppen til å begynne med, for hun tok ikke smokk og roet seg ikke uten mamman sin. To dager etter fyllte 1 måned, sov hun natten igjennom for første gang, og har gjort det siden den gang. Fra seks - syv måneders alder har hun sovet på eget rom. Det går supert! ) Så ikke bekymre deg du )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå