Gjest Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Dårlig formulert spørsmål kanskje, men det jeg mener er om dere må bysse de i søvn eller om de sovner av seg selv? Vi har startet sleepsense-metoden på vår gutt på 3 1/2 mnd nå. Det går overraskende bra, han gråter ikke så mye, heller litt sutring. Men han kan ligge våken å småprate å kose seg i et kvarter-20 minutter før han sovner. Ligger deres barn å småprater før det sovner? Det er veldig koselig å høre på
Petronella♡mor til to Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Gutten min på 11 uker i dag sovner av seg selv. Får kveldspupp ved 2030-21 tiden, han er våken når jeg legger han, men sovner i løpet av få minutter. Sover da til et sted mellom 6 og 8.30 før han vil ha mat igjen. Han sover også en del på dagtid fortsatt og det styrer han helt selv. Kan sovne hvor som helst og når som helst. Ganske uvant for datteren min på 5 var ikke sånn. Hun sov hele natten fra hun var 9 uker, men sov ikke på dagtid annet en et par små dupper på kanskje 20 min... Utrolig deilig å slippe å krangle om denne sovinga, når du VET de er trøtte ))
@stronauten med 3 små Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 min gutt på 7 mnd sovner alltid av seg selv, både på dag og natt. han har gjort det hele veien. begynte da han var nyfødt å prøve og se om han var trøtt om kvelden når han virket urolig. og det var han... så da bare fortsatte vi å legge han på rommet når han virket mett av dagen. funket kjempebra for oss!
Luckyme og vennen Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Hva er sleepsense-metoden? Her enten ammes, bysses eller så sovner hun av seg selv i senga. Men det er oftest de to første som gjelder. Kanskje denne sleepsense er noe for oss?
Gjest Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Det vil jeg tro Luckyme fødte 5.april. Veldig kort fortalt så går denne metoden inn på å ha gode rutiner som man følger og at man lar barnet gråte uten å ta det opp, bare styrke og trøste. Da lærer barnet seg å sovne selv og vil få en bedre søvn og sove lenger for det er ikke avhengig av andre eller ting som smokk for å sovne når de våkner om natta. Gå inn på søvndebatten så finner du ut mer om denne metoden. Jeg anbefaler den på det sterkeste. Det er vondt å høre den lille gråte den første tiden, men du må tenke at du hjelper barnet og da går det bra
Luckyme og vennen Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Ok, vi prøver jo det innimellom, men blir alltid like svak om hun begynner å gråte mer enn normalt. Hun gråter veldig lite ellers, er som en skinnende sol, så jeg tror vi har blitt litt bortskjemte. Det gjør det vanskeligere å la henne gråte tror jeg. Har egentlig tenkt å vente til hun er rundt 6 mnd. før man innfører eventuelle metoder. Synes hun er så liten enda, og tenker at det er en grunn til at hun griner (amming, mer kos, en rap...og det er jo ofte noe sånt). Men vi får se hva det blir til, takk for svaret. Og som du sier, så funker det jo... ;-)
Villemo&Pjokken Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Lillegutt må bysses i søvn han ja.. Men men. Det er ikke så mye skriking nå som før.
Gjest Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 Ja vi og har prøvd litt innimellom, men etter at vi gjorde det skikkelig har det forandret seg. Første gangen var jeg helt på gråten selv, følte meg kjempe slem... Så lenge det passer deg å ha det slik som dere har det nå er det ingen som kan komme å si at det er feil
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 vår lille på 11 mnd har "alltid" sovnet av seg selv i senga si. Vi gjorde "tabben" med storebror, vi satt der inne til han sovna..og det kunne jo ta sin tid + at han alltid våknet ofte når vi gikk ut av rommet..skikkelig på vakt altså Dette orker vi ikke en gang til, så derfor har han blitt vant til å sovne av seg selv fra første stund:)
*Kleopatra Skrevet 25. august 2006 #10 Skrevet 25. august 2006 Mini sovner av seg selv han, og det har han gjort siden han var 10 uker gammel (5mnd nå). Bare legger han i senga og nusser litt på han, så slukker jeg lyset og går ut av rommet. Noen ganger sovner han med en gang, andre ganger ligger han å prater litt:)
animal Skrevet 25. august 2006 #11 Skrevet 25. august 2006 Her sovner hun av seg selv, men har smokk da. Spørs vel hvordan det hadde gått uten den.. Hehe Tar nok en 15-20 minutter før hun sovner, men da ligger hun og sutter, så vi hører ikke noe til henne. Det hender jo selvfølgelig at vi må inn å putte i smokken fordi den har fallt ut, men like ofte trenger vi ikke inn i det hele tatt. Det er så godt når leggingen ikke er noen kamp lenger!!
yasmina Skrevet 25. august 2006 #12 Skrevet 25. august 2006 Her sovner dem av seg selv og eldstemann har alltid vært flink til det. Driver nå å lære yngstemann på 2,5 mnd det samme. Går utrloig bra. På kveldstid er det bare å legge han rundt kl. 20 og så sovner han. På dagtid i vogna må han gjerne vogges litt av og til...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #13 Skrevet 25. august 2006 Her sovner de av seg selv... Ligger som oftest å småprater litt før de sovner...
Lukasmamma Skrevet 25. august 2006 #15 Skrevet 25. august 2006 Hater sengen sin, så som oftest puppes han i søvn.... Blir en kamp å endre på det, vet....
Gjest Skrevet 25. august 2006 #16 Skrevet 25. august 2006 sovner av seg selv i sju tiden etter kveldstell, melk og nattsang-)
Gjest Skrevet 25. august 2006 #17 Skrevet 25. august 2006 Snuppa her er snart 4 mnd og hun sovner av seg selv. Ligger og koser og små prater med bamsene sine før hun sovner.
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 25. august 2006 #18 Skrevet 25. august 2006 Her bysses han i armene på dagen om vi ikke er på tur med vogna. På kvelden/natta holder vi han i handa eller legger en hånd på brystkassa hans for å roe.
slummymummyanthekids Skrevet 25. august 2006 #19 Skrevet 25. august 2006 Her puppes det i søvn. Har hørt fra flere at de har gjort dette hele første leveår, og at det har gått fint over av seg selv. Det gjaldt også meg som barn, så vi satser på at også poden fikser dette etterhvert. Jeg synes det er veldig greit å gjøre det slik nå. På den måten har vi kunnet være mer på farta hele sommeren, og det har aldri vært noe problem å roe berta ned for natten. Den salige puppen er jo alltid med.
-Bobsi Skrevet 25. august 2006 #20 Skrevet 25. august 2006 På dagen må vognen triles eller vugges. hun er så fryktelig nysgjerrig og skal ha med seg absolutt alt. På kvelden rose hun ned med pupp på sengekanten, så er det opp for evt å rape. Deretter settes hun i sengen, vi tar på nattposen og jeg gir henne tutekopp med vann og legger henne ned. Av og til sovner hun med det samme, av og til tar det litt tid. Går fint så lenge vi sitter ved sengen, men hvis vi går, begynner hun å gråte. Går som oftest 10-15minutter så sover hun. Snupi er forresten 8 mnd.
Dolla&Heidi&spire Skrevet 25. august 2006 #21 Skrevet 25. august 2006 LEgger jenta mi ner i senga, gir henne smokken-så har hun sovnet innen 5 munitt. Heldig jeg.
Sjokoholikern Skrevet 25. august 2006 #22 Skrevet 25. august 2006 Det samme her, ammes i søvn. funker helt fint for oss! nå er han 6 mnd, og selv om han ikke er supersulten, er det alltid litt godt med en sup før han sovner =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå