Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Når sluttet dere å koke vannet? Varmer dere kaldt vann i mikroen når dere skal orden melk da?
Gjest Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Det sies at man ikke trenger å koke vannet hvis man har bra springvann. Men jeg koker for å være sikker. Jeg har fått anbefalt å koke til minsten er 5mnd. Når du ikke koker, så la vannet i springen renne litt, for så å varme det f.eks. i micro. Ikke bruk lunkent vann fra springen, da vannet i varmtvannsberederen kan inneholder litt bassilusker.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Minsten min er snart 6mnd, så da kan jeg vel slappe av litt med den kokingen da tenker jeg. koker jo som regel litt vann vær dag allikevel, men er det krise og vannkokeren er tom, så skal det gå bra med vann fra springen da.
Villemo&Pjokken Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Vann til melk skal kokes. Men vann som skal drikkes av baby trenger ikke kokes fra baby er 4 mnder ifølge barnelege.
Hoppetussa Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Leste nylig en artikkel på www.nettavisen.no om bakterier i drikkevann. Hvert 4. vannverk hadde funn av e.coli-bakterier, og vi vet jo fra nyhetsoppslag hvor stor skade det kan ha på barn. Greit å ha i bakhodet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå