Gå til innhold

dette er provoserende av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste om amming lenger ned, jeg synes det er ekkelt at noen ammer så lenge. Når barna henger i puppen blir det litt feil. Drar opp genseren eller sier pupp. Nei det blir kvalmt rett og slett.

Måtte bare si min mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en stadig tilbakevendende diskusjon, ser jeg;-)

Jeg synes ikke det er ekkelt, og klarer ikke heller å forstå hvorfor andre synes det er ekkelt. Barn kan jo lære å si "pupp" når de er 14 mnd gamle, synes du det er ekkelt at et barn på den alderen blir ammet?

Folk får nå gjøre som de vil for min del, om noen slutter med pupp ved 8 mnd alder eller ved treårs alder. Uansett er det jo fint at barn blir ammet, uansett lengde?

Skrevet

He he he...

Klarde du ikke å amme du da, stakkar!!

Anbefalt å amme til to år, vet du....

Skrevet

Det om de sier pupp eller drar opp genseren har ikke noe med alderen å gjøre..

Jeg ammet il gutten min var 17 mnd og han har aldri bedt om puppen på noen måter, eller dratt opp genseren min.

Men om han hadde gjordt det.. så hva så?

Barn gjør av og til ting vi ikke liker uansett om de blir ammet eller ikke..

Bare vent til de snakker og begynner å stille de mest pinligste spørsmål når dere står i kø i butikken eller noe slikt.. Det gruer jeg meg mye mer til...

Skrevet

Så useriøst sagt......

Jeg sluttet å amme størstemann da han var 8 mnd, og jeg hadde klart å amme mer om jeg ville.

Jeg forstår at folk syns det er ekkelt med amming, men for meg er det helt greit at man gjør det. Men må ærlig innrømme at jeg også reagerer litt når vi sitter på badestranden og det kommer en toåring og drar frem puppen til moren.

Amm så lenge man vil, men når de går over en viss alder så syns jeg man skal gjøre det litt mer diskret. Syns jo generelt at man ikke skal blotte seg når de er små og da.

Skrevet

Ok - du innser jo selv at du kommer med en provoserende mening, og selvfølgelig må du få lov til og mene hva du vil.

Men hva er vitsen med og legge ut en slik mening her, etterfulgt med ordet "kvalmt"? Hvordan tror du de som ammer fortsatt føler seg når de får høre at andre syns det er "kvalmt"?

Nå vet jeg ikke hvilken alder på barnet du sikter til (jeg har ikke fulgt med i tidligere diskusjon), men selv ammer jeg fortsatt datteren min på 15 mnd. Egentlig ville jeg slutte da hun var rundt ett år, men etter at hun ble alvorlig syk og vi har vært sykehus over en lengre periode innser jeg at amming handler om mye mer enn bare mat. Det er trygghet, kos, være nær mamma osv.

Jeg vet hva som er best for datteren min, og kommer til og fortsette ammingen så lenge jeg og hun er fornøyd med det. Hva du gjør og mener får være din sak, men tenk over at andre kan bli forferdelig såret når du legger ut ett slikt innlegg.

Ikke tør du stå frem med nick heller.

Skrevet

Jeg synes egentlig det er litt trist at folk mener det er kvalmt at barn opp til 2 år.

Det er jo en syk tankegang at en mor som ammer sitt fortsatt ganske lille barn (2 år er ikke så mye, faktsisk), er ekkel.

Skrevet

Bare en observasjon:

På småtroll 0-1 diskuterer man om ammepress.

Her på småtoll 1-2 diskuterer man om ammeSLUTTpress.

Stort sett alltid en anonym som starter med et provoserende innlegg.

Skrevet

Jeg bruker ikke ordet kvalm, men jeg tør å innrømme at jeg syns det er litt rart å se det. Men det er min mening.

Jeg syns det er helt greit at andre ammer barnet sitt "så lenge", men jeg hadde ikke klart det.

Ammet minsten bare i 4 mnd, men det var av helt andre grunner at det ble stopp.

Jeg syns folk skal få mene det man vil, men jeg syns ikke det på sin rette plass og skejlle ut noen...

Skrevet

Må nok si at jeg er litt enig, synes det er bra å amme, men 1 år er mer enn nok synes jeg.

Men de anbefaler jo å opprettholde ammingen i 2 år, så det er vel det beste for barnet. Men kunne alikavel aldri tenke meg å gjøre det selv.

Skrevet

Om du synes det er ekkelt, så må du få synes det... Greit for meg. Jeg synes ikke det er ekkelt, og veien blir til mens man går. Jeg synes ikke det er noe mer ekkelt eller unatulig å amme i dag enn i går, og i går var det ikke annerledes enn dagen før der igjen.

En baby ber om pupp fra de kommer ut av magen. Etterhvert blir de bare mer målrettet og klare i kommunikasjonen.

Skrevet

Herregud!!! "klarte du ikke å amme du da stakkar?"

Hva i helsike feiler deg da?!?! Blir så jævlig provosert av folk som hele tida skal ha det til at det er pga dårlig samvittighet, eller noe i den duren.. Hvis man ikke klarte å amme er det noe å nesten gjøre narr av?!

SKJERP DEG!!!!!!

Skrevet

Dere som synes det er unaturlig å amme barnet sitt så lenge som 2 år , kan dere fortelle meg HVA det er som er kvalmt og ekkelt med det?.

For meg er det naturlig at mor ammer, så jeg klarer ikke heltå skjønne hvorfor dere mener det er ekkelt eller kvalmt, men skulle gjerne ønske å førstå.

Skrevet

Helsesøstra mi anbefalte å amme til småen er 3 år. Han er snart 2 år og får pupp om kvelden og av og til litt om dagen. Han elsker det og koser seg kjempemye da. Har ingen planer om å slutte å amme. Og jeg driter egentlig i at folk synst det er ekkelt.

Skrevet

Jeg synes også barna er store nok til avvenning når de er rundt ett år .. Selv ammet jeg til hun var 11 mnd, da begynte hun avvenningen selv.

Skrevet

Teit innlegg om et HELT naturlig tema.

Skrevet

Jeg reagerer vel kanskje litt ufrivillig negativt på det. Kanskje fordi jeg ammet i noen få måneder selv (skulle gjerne gjort det til han ble minst 8 mnd). Når jeg ser min lille store gutt drikke av glass og spise med gaffel, "klare sjøl stadiet", reagerer jeg når jeg ser at andres 2-åringer kommer og drar opp genseren og forsyner seg av puppen. Dette er ikke negativ ment, det er bare sånn jeg reagerer. Hadde det vært flere som hadde ammet til barnet var 2-3, ville det vært et mer naturlig syn (vi ville vært vant til å se det) og ikke tenkt på det.

Jeg mener barnet får det h*n skal ha i den maten som serveres og ville ikke ha valgt det for mitt. Man må kunne få være uenig her og ikke komme med stakkars deg som ikke får til å amme eller hva helsemyndighetene anbefaler (det trenger ikke være riktig for ethvert barn/mor).

Skrevet

provoserende var det vel ikke, bare uinteressant. : )

Skrevet

"JEG syns" !

Det kan du synes hva du vil om, barna har helsefordeler av amming fram til to års alder.

"Jeg syns", høh!

Skrevet

Synes det er litt morsomt, jeg! Hvor er humoren din?

Skrevet

Jeg blir helt matt her.

1. Det er ting i morsmelken som du ikke får i annen mat, som hjelper barnet ditt med annet enn å bli mett.

2. Hvorfor er det ok å amme til barnet er 11mnd og 30 dager, men ikke 1 år?

3. Hva om morsmelken er på flaske, er det fortsatt like kvalmt?

4. Hvorfor er det kjempe greit med mme, men ikke med "the real stuff"?

5. Jeg klandrer ingen som ikke får til å amme, men syns heller det er litt rart at enkelte ikke engang vil forsøke.

6. De som ammer over 1 år kan faktisk hindre at ditt barn blir forkjøla i dens nærvær, da de antageligvis er mindre syke:)

Jeg ammer min på 13 mnd, og er j....lig stolt over det.

Jeg har levert flere hundre liter melk til nyfødtavdelingen til de stakkars babyene som er uten melk og trenger den.

En ting er ammepress, men herremindag, jeg skal vel ikke skjemmes over å ta vare på mitt eget barn??

Nei, det er noe galt med holdningene til folk som ser ned på meg fordi jeg mater ungen min. -På den mest naturlige måten som finns!

Nei, slike folk hever jeg meg over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...