Gå til innhold

trenger råd mot urinveisinnfeksjon.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av og proppe i meg pencelin og antibiotika vær gang jeg får det....så er det noen som har noen råd..selvhjelp mot dette her...så blir jeg glad=)=)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sliter med det selv jeg!

Tranebær kapsler hjelper (finns også i flytende)

Fåes på helsekost.

Skrevet

Hei Løvinne_75

Det er lurt og drikke masse, gjerne "sure" drikker som appelsin juce, da dette er surt, og det er det sure miljøet i urin blæra man ønsker å få til bake. Andre ting som er viktige er og passe på at man får tømt blæra skikkelig når man er på toalettet. Når det er igjen litt urin i blæra gir dette gro bunn for bakterier. Tranebær er også en "sur" drikke, fås kjøpt på helsekoste. Viktig: drikk masse! Håper du blir bedre.

Hilsen Sykepleiestuden

Skrevet

Tusen takk for gode råd =)=)

jeg bruker Tranebærkapsler...men kanskje jeg burde begynnt på dem til daglig for og fårebygge?

Men blir nok tranebærjucie..er så lei av alle disse antibiotikakurene...blir så trøtt og slapp...og ikke er det bra for kroppen heller....

Klem

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Har slitt med masse urinveisinfeksjoner selv. Nå har jeg ikke hatt det på over to år (bank i bordet...). mine råd er å fortsette med tranebær hver dag, unngå sukker, koffein, alkohol. Drikke minst et glass cultura naturell hver dag, Spise masse frukt,grønnsaker og nøtter, for å bedre imunforsvaret. Pass også på å tisse etter du har hatt sex; drikk et stort glass vann før sex, sånn at du får skylt ut eventuelle bakterier som har sneket seg opp der. Pass også på å være varm på bena, rompa og ryggen. Masse lykke til!!

• 6 måneder senere...
Skrevet

Hei

På å drikk en liter appelsin jucie med engang du merker tendens til urinveisinnfeksjon

• 2 uker senere...
Skrevet

....mener jeg har hørt at ikke alle responderer på sure ting....sånn som appelsin og tranebær...fordi det sliter på blæra å alltid bli surgjordt....om jeg ikke husker helt feil kan noe som heter glukosamin hjelpe, bygger opp innsiden av blæreslimhinnene igjen. brukes hyppig for gjennoppbygging av bruskvev i leddene, litt usikker om man får det uten resept i norge, og vet ikke om det kan brukes ved graviditete. sjekk med legen din eller alternativ terapeuter.

Skrevet

.....men en annen ting er at uvi som oftest forårsakes av e coli som hører hjemme i tarmen.....således er en frisk tarmflora å anbefale.....melkesyrebakterier både til å spise og vaginalt er ofte å anbefale......for å få en generelt friskere bakterieflora......den bygges opp ved å kutte litt ned på gjær og sukker en periode......hvitløk er også fint for å rette på tarm floraen.....som gjerne er en kilde til uvi i endel tilfeller.....

• 4 uker senere...
Skrevet

Gå til homeopat !! Anbefales. Det er natur medisin.

• 4 år senere...
Skrevet

Har selv hatt UVI et par ganger selv..

Drikk tranebær juice, sitronvann og div sure drikker :)

Unngå å fryse for mye når blæra er full og ikke vent for lenge med å gå på do :P

Har både frosset på meg UVI og holdt meg for lenge, noe som også ga meg UVI...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...