Gå til innhold

Noen i Sør Frankrike her? /Provence?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte til Provence for en kort periode, om 1 uke, og lurer på litt forskjellig i den forbindelse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser nå at Mathilde70 og Süsse er/skal til Syd Frankrike. Når drar du, Mathilde70? Og hvor lenge skal du være der?

Skrevet

Hei!

Hvis det er noe spesielt om selve Provence kan jeg kanskje ikke hjelpe deg, siden jeg er paa Rivieraen... Men spør i vei du hvis det er noe generelt :)

Hvor lenge skal du bo i Provence da?

Skrevet

Hei veras!

Vi drar om ca seks uker og blir noen måneder. Hvor skal du og hvor lenge blir du?

Skrevet

Vi skal til en liten landsby som ligger mellom Marseille og Toulon - La Cadière d´Azur heter den. Drar på lørdag og blir borte litt over to måneder:) Gleder meg veldig. Hvor skal du/dere da? Og hvor gammel er baby?

Skrevet

Skal, som du ser over, være i Provence i litt over to måneder. Jeg lurer på om det er lett å få kjøpt økologiske grøter til babyen der nede? Eller alt annet enn Nestle..? Bør jeg ta med hjemmefra? Og så lurer jeg på om du vet om Ikea ligger der nede et sted? Tusen takk for svar. Hva gjør du egentlig på Rivieraen? Barn?

Skrevet

Det er ikke saa enkelt aa kjøpe grøt her i det hele tatt! Nestle og Bledina har ingen heller, bare saann pulver som du putter i flaske (blir ikke velling engang). Har aldri brukt det, alltid kjøpt i Norge eller Tyskland. Det gaar ann aa faa tak i Holle paa helsekost, har iallefall sett det paa en, men hvordan det er overalt vet jeg ikke.

Det er Ikea i Toulon.

Jeg er paa Rivieraen fordi samboer jobber her. Vi har en baby paa 7 1/2 mnd. Hva med deg da? Du maa si fra hvis du stikker over her en tur da! Bor i Antibes :)

Skrevet

Da tror jeg at jeg tar med grøt fra Norge. Bra du tipset meg om det:) Vi har en liten jente på 6 mnd. Ja - skal si fra når vi drar til Antibes. Har med bærbar pc, så kommer til å være på forumet her en del. Snakker du fransk eller? Jobber du der nede? Hvor gammel er du? Det er vel ikke så lang mamma permisjon i Frankrike? Selv jobber jeg som sykepleier på Rikshospitalet og er 30 år.

Skrevet

Nope, jeg ga opp fransken! Samboer er fra Tyskland, saa her gaar det i norsk, engelsk og tysk. Alle vennene vaare her er engelsktalende.

Jeg har jobbet, men ikke akkurat naa. I den businessen jeg har vaert i er det ikke noe slike rettigheter allikevel, saa jeg faar ingenting hverken herfra eller Norge selvfolgelig. (Yachtbusinessen).

Men som du sier, her er det mest vanlig med 3 mnd mammapermisjon. Har ei gravid venninne her og hun er litt fortvilet ja.

Hjemmefra har jeg laererutdannelse og jobbet noen aar som laerer. Gleder meg til aa dra tilbake etterhvert og fortsette som det :)

Jeg er ogsaa 30 aar :)

Skrevet

Vi skal til Juan-Les-Pins. Baby er 4 måneder. Som Süsse skriver ovenfor; si i fra hvis du er i området! Hadde jo vært koselig med et treff! :-)

Skrevet

Jepp. Skal si i fra. Hadde vært hyggelig med et treff, ja:) Vi drar på lørdag - med Kiel fergen. Har med bilen. Gleder meg sånn. Ha det fint så lenge da:) Hvor i Norge bor du forresten, Mathilde70?

Skrevet

Oslo:)

Skrevet

Ja, du jobber jo på Rikshospitalet.. Det går litt fort i svingene her noen ganger.. Kos dere i Frankrike :-)

Skrevet

takk det skal vi gjøre. God tur til dere også når den dagen kommer:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Heisann,

jeg har akkurat flyttet til Provence, Tarascon heter byen, ligger ikke langt unna Arles og Avingnon. Bor her med mann og to barn, mann jobber her. Han er halvt fransk, så vi har vært her mye. Jeg vet om et økologisk marked , ikke så langt unna...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...