sunnychild Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Babyen min er bare 4 uker og han svetter og er veldig klam. Han har kun på seg bleie eller liten body uten armer når han er inne. Ute får han på seg joggebukse og tynn jakke ( lue orker han ikke. Jeg vet at folk har ulik temperatur..men??? Hvis han ligger litt mellom meg og mannen min i vår seng blir det klamt under han.. Det blir det ikke av oss.. ( for vi har det ikke varmt på soverommet)Jeg spurte også legen min ..men han sa bare at jeg ikke trengte å bekymre meg. Vet ikke men ble ikke så rolig av det ...når han verken så eller tok på ungen. Jeg er bekymret over dette - og håper noen av dere..kloke koner ..kan evt fortelle meg om deres baby har vært slik eller om dere vet noe om dette... Jeg går til manuell terapeut pga bekkenløsning og spurte han. Han sa at det trolig var hormoner fra svangerskapet som var stresset pga bekkenløsningen.. Hm..rart dette. Jeg vil jo bare at lillegutt skal ha det bra..
brummeline Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Jeg er sikker på at gutten din har det bra. Alle mennesker svetter forskjellig. Noe mye og andre lite. Jeg har selv dager hvor jeg svetter mer en andre. Og det med hormoner tror jeg på. Husker ikke hvor lenge det sitter i kroppen til baby'n, men det er en goood stund etter fødselen.... :-)
animal Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Hei. Du er sikkert klar over det, men babyer har veldig umodent og ustabilt temperatursenter i hjernen. Er ikke alltid hjernen til barnet klarer å henge med og stille seg etter hvor varmt/kaldt det er. Samtidig så svetter ikke babyer som oss, men blir klamme over hele kroppen eller der hvor de ligger inntil noe. Spesielt oppmerksom på dette må en være den første tiden. Jenta mi blir fremdeles kjempe klam på ryggen når hun sitter i bilsetet, og vi har klima-anlegg, så bilen er ikke for varm. Husker også at hun ble veldig klam hvis vi holdt henne lenge, eller hun lå inntil oss. Kanskje ikke madrassen deres puster noe særlig, derfor blir det varmt og klamt under barnet. Men er han derimot klam hele tiden uansett(?), eller har dårlig/blålig hudfarge på negler, lepper osv ville jeg ikke gitt meg og tatt kontakt med lege på nytt. Vet ikke om dette hjalp deg, men jeg tror nok sikkert at du ikke trenger å bekymre deg og at alt er normalt med babyen din. Kos deg med gutten din, og som du sikkert har hørt maaange ganger: nyt tiden, fordi den går så fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå