Gå til innhold

flere som er seine til å begynne å gå¨her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta vår er 16 mnd og går ikke ennå!

storesøster var 16,5 mnd og det nærmer seg med stormskritt egentlig. Hun krabber over alt og er veldig motorisk, går når vi holder i en finger, langs med ting og reiser seg opp alene uten støtte eller hjelp. hun gikk ca 5 skritt alene i helga, men denne uka har hun ikke eksprimetert mer egentlig. flere???hun er den eneste ungen på små¨barnsavd som ikke går;o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min var godt over 15 mnd før han begynnte å gå. Derimot så begynnte hun tidlig å prate, det var litt rart med en pratende, krabbende unge... :)

Men det er ikke unormalt, det kommer nok snart skal du se!

Skrevet

ja hun snakker veldig mye her også;o)

Skrevet

Samme her!

Skravla går på inn- og utpust på den lille hermegåsa. Hun er 15 mnd, krabber og reiser seg opp og ned hele tiden, men hun vil ikke gå alene.

Kanskje hun ligner på mammaen sin, for jeg var 18 mnd da jeg gikk (og snakket helt rent samtidig...??)

Skrevet

Sønnen min var 17,5 mnd da han begynte å gå. Var veldig bekymret, det virket som om han aldri hadde tenkt å slippe seg. Men plutselig en dag slapp han bare kanten på bordet og gikk og gikk :) Han lyste av stolthet og gikk rundt hele stua om og om igjen.

Så det kommer sikkert sånn plutselig en dag hos jenta di også :)

Min er i tillegg sen til å prate, så det er ikke alle som er tidlig på det ene og sene på det andre.

Han er nå snart 19 mnd og sier toppen 5 ord, men det kommer vel det også sånn plutselig :)

Skrevet

Gikk 4-5 skritt alene fra han var 16 mnd., men begynte ikke å gå mye før han var 17,5 mnd. Da løsnet det plutselig han gikk rundt og rundt i stua hele kvelden.

Fordelen med at han ventet så lenger er at han ikke faller og slår seg. Han har rett og slett ventet helt til han var sikker på at han klarte å gå uten å falle.

Skrevet

Det hadde jeg bestandig hørt også, at når de går sent går de stødigere. Men som sagt min var også 17,5 mnd da han gikk, men han faller hele tia!!

Han har nå 3 kuler i panna og oppskrapa nese, så her går det hardt for seg..

Så han følger tydeligvis ikke oppskrifta på hverken det å gå sent = snakke tidlig, eller gå sent = går mer stødig.

Skrevet

Jenta mi var veldig sen, 19 mnd første gang, men først ved 20 mnd går hun ordentlig. Hun har ikke turt å eksperimentere, så nå går hun veldig stødig og faller lite (hender jo selvfølgelig av og til). Hun har hele tiden vært slik av personlighet, gjør ingenting (rulling, krabbing) før hun kan det (skjønner ikke hvordan hun plutselig klarer ting uten å tilsynelatende ha trent på det, men hun "tenker" nok nøye gjennom det...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...