Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Når kan jeg føle meg trygg på at babyen er frisk både fysisk og mentalt? At den også i hodet er helt ferdig utviklet slik at den ikke bli hengende etter i utvikling osv. Jeg forstår naturligvis at man aldri har garantier for at barnet ikke er friskt altså, men jeg mener her under forutsetning at alt på babyen er i orden i utgangspunktet. Er 35+5 nå, og håper snart jeg er kommet inn i den delen av savngerskapet hvor det er 100% greit å føde. Ikke fordi jeg vil føde nå, men fordi jeg synes det er beroiligende å vite at babyen ikke vil ta skade av det om den kommer litt tidlig. Håper noen kloke jenter kan svare meg:)
Tredje nurk underveis Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Jeg skal føde på ABC-avdeling, og der regnes det som fødsel til termin fra tre uker før til to uker etter (37+0 til 42+0). Der tar de bare "normale" fødsler uten komplikasjoner og risiko, så jeg vil tro at det skulle være helt trygt å føde fra 37+0. Der er du snart!
Gjest Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 37 og opp regnes som innenfor normalen, men fra uke 35/36 er det nok ingenting å bekymre seg om småen skulle komme:)
bollenr3 Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 jordmor sa til meg at dersom fødselen starter i uke 34, gjør de ikke noe for å stoppe den på sykehuset.... så jeg tenker at nå som du nesten er i uke 36, vil ikke babyen ta skade av å bli født nå....=) er selv rundt uke 35, og har tenkt mye på det samme... !
Atrima Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Lungene er ferdig modnet i uke 36. Tror det er den viktigste årsaken til helst å få etter denne tiden. Men en får jo lungemodningssprøyte om en føder før den tid. Fikk tvillinger i uke 35, uten at de har hatt problemer i etterkant, annet enn at de er litt mindre av vekst, men det kommer seg det også. De blir 7 i oktober.
hårsår Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Du kan trygt føde fra nå og utover. Alt er ferdig utviklet hos babyen. Det er bare vekta som er igjen på babyen. Har selv vært bekymret for dette. Jeg har også kommet over i "trygg" sone, og fikk beskjed om at hodet hadde festet seg hos JM igår, så nå går jeg bare og venter....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå