Gå til innhold

Lillegutt er skvetten - unormalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 5 mnd har vært skeptisk til en del lyder fra han var ca 3 mnd. Eksempelvis skvetter han til og blir tydelig skremt (gråter) dersom noen nyser høyt i hans nærvær eller kommer med brå utbrudd gjerne med mørk stemme.

Er dette normalt eller er han veldig skvetten av seg. Hva kan i så fall være grunnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er min lillegutt også. Skvetter veldig av noen lyder (særlig nys), mens andre lyder er greie. Tåler ikke å høre andre unger, da blir han redd.Mormora hans sier at det er fordi han er intelligent.....la oss tro på det...he he

Skrevet

Hi hi hi! Det sier mormoren til lillegutt også!!!! Trodde at det var bare for å trøste, he he! Får liksom det ikke til å stemme at han skal være engstelig, vi har det harmonisk og rolig og han har aldri vært utsatt for ekstremsituasjoner.

Skrevet

Har hatt det slik hos oss og.Skvatt til av det minste.Prøver å venne han litt til lyde så han ikke skal bli så redd.Klapper sammen med han ogsånn slik at det blir moro.Begynner å bli bedre nå.Er snart 6 mnd

Skrevet

Nå er jo ikke jenta mi så stor enda da(1 mnd i dag!:-) ), men hun er også veldig skvetten. Enhver brå lyd reagerer hun på, den behøver ikke være høy. Oftest slår hun ut med armene, hvis hun blir veldig overraska, gråter hun. Mamma sa at jeg var på akkurat samme måten, og hun hadde spurt helsesøster om dette. Helsesøster sa det bare var fint at jeg reagerte på dette, det viste bare at refleksene og sansene var i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...