Gå til innhold

Du har jo gått opp mange kilo sa legen til meg idag....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på kontroll hos legen idag og fortalte at jeg plages veldig med smerter i korsryggen. Jeg er 36+5 og har gått opp 17kg hittil.. Legen mente at jeg hadde gått opp veldig mange kilo, så det var ikke så rart at jeg hadde vondt i ryggen pga jeg var stor og tung. Er det så ille da? Ble litt lei meg jeg, for det var måten hun sa det på litt frekt...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy, slemt sagt! La oss håpe hun mente det annerledes, hvis ikke håper vi hun legger på seg 35kg.

Skrevet

17 kg er vel ikke mye!!! Min venninne gikk opp 27 kg, og en annen venninne gikk opp 17 kg men er nå tynnere enn hun var før graviditeten.

Ja, utrolig frekt sagt av legen.

Skrevet

huff ikke tenk på det. klart det belastning med vekt men det er nå samme er det 15 eller 17 kg. dessuten blir du snart kvitt mange kilo. er selv på uke 33 og gått opp ca.12 kg. jordmor har ikke satt meg på vekta en eneste gang -legen har gjort det. spiser sånn passe fornuftig og går flere ganger i uken 1 times tur. likevel kiloene kommer. men så lenge alle målingene er fine så er jeg ikke begymret.

Skrevet

Opplevde det samme hos min lege. Var på kontroll i uke 34+6. Da han spurte om vekta, hadde skrevet det ned på skjemet, ser han opp på meg og sier: "Du har lagt på deg 18 kilo!!!"

Men vet han er en helsefreak, og prøvde å bare smile av det. I begynnelsen av svangerskapet ville han delvis sykemelde meg slik at jeg skulle få overskudd til å holde meg i form.

Stresser ikke selv med kiloene. Sist la jeg riktignok bare på meg 14 kg (fødte i uke 36), men alle kiloene rant av. Nå spiser jeg litt snop nesten hver kveld (spiser ellers sunt,da), og får heller skjerpe meg når fødselen er over!

Skrevet

Æsj, det samme sa jordmor til meg i dag.. Gått opp ca 18 kg, og er snart i uke 38. "Du har gått opp mye siden sist kontroll hos meg for en mnd siden". Blæh. Sånn blir det vel med dobbelt matlyst og ingen aktivitet... :/

Skrevet

Dette er jo ikke stygt ment fra legen sin side. D beste er jo å ha normal vekt. Det er d beste for helsen. Jeg er selv overvektig og har ikke noe problem m at legen "advarer" litt mot spising eller bemerker vekta. Jeg vet jo selv at jeg må passe på. Pleier å svare med et smil : " d ække så lett". Det er tross alt hans jobb som lege å si ifra . Ikke ta d vondt opp dere :)

Skrevet

Godt han sa fra, ellers hadde du sikkert ikke lagt merke til det.. :/ eller noe sånt..Ikke la det gå innpå deg, du.Har gått opp 20 kg selv og er temmelig sikker på at det går av igjen..

Skrevet

Jeg gikk opp 18-19 kg den første og andre gangen jeg var gravid. Denne gangen ser det ut som jeg gjør det samme igjen. Jeg er normalt en slank person. Kiloene forsvinner de, selv om de siste 5 ikke er så lette å få av som de første. Ikke er jeg spes ung lenger heller og det gjør det jo heller ikke like lett. Jeg bryr meg ikke om at jeg går opp nesten 20kg. Har gjort det hver gang og det er slik mine graviditeter er. Jeg har til nå født sunne og friske barn. Nr 1 veide 3500 og nr 2 veide 4 kg. Det blir så bra så :-))))) Ikke bry deg noe om hva legen sier. Det finnes de som legger på seg 35 kg.....

Skrevet

Er nok stor forskjell på legene! Forrige svangerskap gikk jeg opp 22 kg, og sa til legen at jeg syntes det var veldig mye. Han sa at nei, da, det var helt riktig FOR MEG! - Og jammen hadde han rett, for alle kg'ene var borte etter et halvt år med amming og lange turer med barnevogn. Spiste det jeg ville gjorde jeg også! Men, må føye til at jeg bare gikk ned 5 kg etter fødselen, og nesten ikke gikk ned noe de første 4 mnd, men så raste alt av i voldsom fart. Ikke bekymre deg! Det går nok bort igjen!

Skrevet

Utrolig usaklig. Jeg har slitt med ryggproblemer fra 1 mnd etter at jeg ble gravid, og legene er veldig tvilende til at det har noe med det å gjøre. Dessuten gikk jeg ikke opp et gram før uke 20 men har til gjengjeld tatt igjen så jeg er oppe i 10-12 i uke 35. Så det er bare synsing og slemt. Prøv å overse det. Ryggproblemer kommer av så mangt og i utgangspkt alt annet enn kiloene. Hormoner, at en går annerledes osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...