Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på ett og et halvt fikk feber 38,5 i natt. Gråt mye og jamret seg. Vi gav henne febernedsettende, men i dag tidlig hadde hun 38,9. Fikk febernedsettende igjen.Hun hadde gd matlyst og åt skiver med påfølgende kjeks til frokost. I ett-tiden virket hun velsig slapp og varm, så jeg målte igjen: 40,05!!! Huff! Ringte legen, fikk komme ut og hun ble hysterisk og gråt og gråt. Noe som resulterte i at hun ble enda varmere. Legen ville ha urinprøve dor å sjekke om det kunne være urinveisinfeksjon, så jeg skal ha på henne en slags pose i natt og prøve å fange opp noen dråper. Senkningen var helt fin, sa de, så hun har ikke noen infeksjoner av alvorlig art som krever antibiotika.

Hun er ikke forkjøla, nasen renner ikke eller noe, har kun feber og er sutrete og klengete. Kan det være denne tredagersfeberen med utslett 3. dagen? Eller er det rett og slett en tann på vei?? Hun sikler mye, men virket ikke vond i munnen da jeg pusset tennene. Hun drikker lite, bare to-tre super av og til så hun fikk en saftis - den gikk heldigvis ned. Har lagt henne nå med febernedsettende igjen. Har ikke målt siden denviste 40, men jeg kjenner at det ikke er fullt så mye.

Noen med forslag, råd eller ideer???? Kjempetakknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ja, dette er så kjedelige greier altså!!!

Var igjennom samme "runde" for en tid tilbake vi også, med fryktelig høy feber som resulterte i feberkrampe. Legen tok også flere ulike blodprøver samt urinprøve, som var fin.

Det som viste seg å feile vår jente, var en ørebetennelse. Men de så jo på crp-en at det var et eller annet virus, for den var noe forhøyet. Så dersom senkningen var fin, kan dere jo utelukke både virus og bakterier.

Så det kan jo veldig godt være denne fjerde barnesykdommen som du nevner, hun er vel i rett alder for å få den. Og kanskje det var være jeksler på gang dersom hun ikke alt har fått dem? Men det var kanskje litt høy feber til å være tenner også, jeg er ikke helt sikker.

Ellers sa legen vår at barn bare ER sånn, de kan lett komme opp i både 40 og 41 i feber uten at det egentlig er noe grunn. Så går den ned etter et par dager. Men bare fortsett å gi febernedsettende du, og kle henne i så lite tøy som mulig - og hold soverommet så kaldt du klarer (veeeeeldig lett i denne varmen...). Lykke til, og ikke vær redd for å ta kontakt med legen igjen dersom du føler deg usikker. Vi maste og maste, og det endte tilslutt med sykehusinnleggelse - så det er bare å stå på "krava" dersom du føler deg utilpass.

Skrevet

Vi var i akkurat samme situasjon for en tid tilbake, jenta vår på ett år hadde feber i 4 dager, var oppe i over 40 ett par ganger. Hun hadde fin senkning også, og almenntilstanden var forholdsvis bra da hun spiste, drakk og lekte. Jeg ventet på utslettet (den 4. barnesykdom) som aldri kom, så jeg vet ikke hva det var. Har fått høre i etterkant at det er vanlig at så små barn har uforklarlig feber. Men du verden så utrolig slitsomt det var når det sto på. Jeg var veldig redd, og sov lite for jeg måtte følge med henne. Jeg råder deg til å gi mye drikke, gjerne noe god drikke som hun vanligvis ikke får. Kanskje jordbærsyltetøy på skiva, eller noe annet som går ned. Har tro på at god næring gjør barnet fortere frisk. Saftis er jo bra, da får hun jo væske i allefall. Må bare si at jeg føler veldig med dere, det er slitsomt - men det går over snart! God bedring! :)

Skrevet

Hovedinnlegger her! Takk for svar. Jeg har ett spm til: feberen har gått ned i natt. i dag tidlig var det 38,3 og hun virker fin og drikker masse. Men; jeg har ikke fått noe urin i den posen jeg skulle samle opp i. Har vel sittet skjevt på, for bleien var full. Grr! Har hatt en kopp under henne mens hun fikk fingre med vann i springen kjempelenge uten hell også; men neida. ingenting!! Og hun som alltid tisser med det samme vi tar av henne bleien. Utrolig irriterende!!

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg bare drite i å få tatt urinprøve? Siden feberen har sunket? Det er jo helt umulig...Huff, blir så fortvilet..Nå stenger snart legekontoret uansett, og da blir det ikke tattprøve før mandag igjen likevel. Kom med råd please!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...