Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Fått så mange barselgaver. Gutten min trenger ikke alle..Er det ok å gi de videre i for eksempel barselgaver? De kan ikke byttes...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Hehe.. ikke helt "stuerent" kanskje.. Men folk har jo heller ikke vondt av det de ikke vet...
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Det høyrdest ikkje heilt bra ut i mine øyre...trur eg hadde vorte litt sur om eg fekk vite at nokre av gåvene junior fekk då han vart fødd var ting som veninnene mine sjølve hadde fått i barselgåve, men ikkje fått bruk for til sine småttisar.
LivetErEnLek Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Jeg synes det er dårlig å gi bort ting som man selv har fått i gave, enten det er i forbindelse med fødsel eller bursdager.
Tigergutt Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Tja......Jeg kunne nok fort ha gjort det! Jeg synes det er bedre enten å bytte gavene (hvis du har fått mange like eller ikke trenger dem) eller å gi dem bort videre. Det er jo mye bedre å gi dem bort, enn at det ikke blir brukt! Jeg fikk så inmari mye da Ida ble født, og det er mye som hun vokste fra før hun fikk brukt det! Spørsmålet er: Er det bedre å gi det videre ubrukt etter at babyen har vokst fra det? Det blir jo nesten det samme - men bare nesten! Tror nok jeg hadde gitt det bort!!!
LivetErEnLek Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Man kan godt gi det bort når det er for lite til ungen, men ikke som gave. Synes det er ufint jeg....
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 Dersom du er sikker på at neste mottaker har glede av dem så. Litt dumt når ikke de heller kan bytte det, skulle det være feil for dem også.
Tigergutt Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 Hehe.....joda, jeg skal si meg enig med deg - det er litt ufint! Og som hun under her sier, kjedelig for dem man gir til som heller ikke kan bytte! Men, jeg kunne funnet på det........hehe.......Du får gi meg en smakk på lanken!
Maika&Laika Skrevet 24. august 2006 #9 Skrevet 24. august 2006 Jeg ville ha kjøpt en ny barselgave, og samtidig gjort oppmerksom på at jeg har ubrukte ting som kan arves/lånes
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 Så i følge det flere over her mener, så kan man aldri kjøpe gaver på salg heller da? De kan heller ikke byttes. Jeg synes det er helt ok å gi det videre i barselgaver. Jeg fikk masse flott til sønnen min, og endte opp med nesten for mye klær i enkelte størrelser. Noe av det jeg fikk, var også for lite da jeg fikk det. I tillegg var noe kjøpt i utlandet, og på salg, så det kunne jeg uansett ikke byttet jeg heller. Et par av plaggene har jeg gitt bort allerede, og noe har jeg liggende i skapet i en pose der jeg har samlet klær og andre ting jeg har kjøpt på salg. Dette skal jeg bruke til julegaver, bursdaggaver osv. Jeg driter ikke penger, så jeg må faktisk handle litt på salg!
LivetErEnLek Skrevet 24. august 2006 #11 Skrevet 24. august 2006 Selfølgelig kan du kjøpe gaver på salg. Grunnen til at jeg mener at man ikke skal bruke ting en selv har fått som gave til andre, er ikke at de ikke får byttet det. Dersom man gjør det, så sier man noe om at man ikke likte gaven, at den ikke falt i smak, og det synes jeg ikke er greit.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #12 Skrevet 24. august 2006 Helt klart et tilfelle av det man ikke vet, har man ikke vondt av!!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #13 Skrevet 24. august 2006 Ok, frøken trøtt, jeg skjønner. Tenkte ikke på den siden av saken fordi jeg ikke har fått noe jeg ikke har likt. Synes alt har vært kjempefint, så det er ikke derfor jeg har gitt det til noen andre. Det har rett og slett vært for lite, eller helt i grenseland så det kanskje kunne vært brukt en ukes tid. Og når babyen da har x-antall andre klær i den størrelsen, har jeg da heller gitt bort den bodyen eller de buksene. Jeg bytter aldri gaver jeg selv får heller. Vet ikke om det er fordi jeg bare får fine ting, eller fordi jeg ikke er så kresen, og setter pris på det jeg får!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #14 Skrevet 24. august 2006 Man kan bytte gaver kjøpt på salg så lenge man ikke venter månedsvis etterpå. Jeg har byttet salgsvarer hos Cubus ihvertfall. kjøpte feil gave til kusina mi på Po.P (viste seg å være kjole, til en gutt...Trodde det var kul skjorte). Håper hun fikk byttet. Hvis ikke, må huns gjerne gi den videre og bruke pengene hun sparte på gave til nytt plagg til egen pode Men det skal gi ulykke å gi bort gaver......
Ella i farta Skrevet 24. august 2006 #15 Skrevet 24. august 2006 Ville aldri gitt den videre for å "late som " jeg hadde kjøpt den, men ville gitt den og sagt, hei dette har jeg ikke bruk for, det er helt nytt, vær så god=)
WP-TLogPeanut Skrevet 24. august 2006 #16 Skrevet 24. august 2006 Samma ville jeg gjort , Ella i farta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå