Gå til innhold

Hilsen fra en som har fått sitt barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Tenkte jeg skulle sende en hilsen til dere som venter. Jeg fikk min sønn for åtte uker siden, og koser meg nå. Fødselen min gikk ikke så bra, veldig langvarig, endte med sugekopp, noe som var vondt. Ble sydd endel, såret gikk opp, og legen overså at lukkemuskelen bak faktisk var revnet. Må derfor operere den nå snart. Men, det var verdt det. Jeg er fremdeles glad det ikke ble keisersnitt, noe som stadig ble vurdert, og jeg vil fremdeles ha fire barn. (Dette var førstemann).

Magen har gått mye tilbake, men ikke helt, og jeg har nå ca 6-7 kg mer enn før graviditeten. Stripa over magen er der enda, nesten litt koselig. Jeg var VELDIG lei av å være gravid på slutten (fødte 13 dager over termin), men nå savner jeg det faktisk litt. Var stolt av magen jeg.

Amming var ikke bare lett i starten, jeg mista mye blod, så melka kom sent. Gav derfor litt erstatning noen dager. Vil anbefale de som vil fullamme, men må gi erstatning, å gi nutramigen. Det er dansk og fåes på apotek. Dyrere enn nan, men fri for melke- og eggeproteiner, og skal derfor være bedre "mot" allergier. De med mye allergi i familien kan få den på blå resept.

Hadde ikke kjøpt så mye jeg ikke trengte likevel, men må si at jeg angrer litt på stelle-kommoden. Balja under er alt for liten og upraktisk med "sete" i, skal kjøpe ny balje på ikea. Vi har dessuten flyttet, og på det nye badet er det ikke plass til kommode..

Føler med alle som venter, gled dere til sønnen eller dattera er der. Selvom jeg ikke umiddelbart liksom følte en voldsom glede og morsfølelse, må jeg si at det er helt fantastisk hva jeg og den jeg elsker har klart å lage. Å se på et lite fjes som faktisk ligner på akkurat oss, og at han er vår, vi skal ikke "levere ham tilbake" til noen, og at han roer seg når jeg trøster, og at han blir mett fordi jeg ammer ham, det er det største i verden. Gleder meg til alt som skal skje framover.

Lykke til alle sammen! Hilsen førstegangsmor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Sol!

Koselig å høre din historie...

Er fortsatt en måned til min termin med vårt første barn. Begynner å bli temmelig spent på hvordan det nye livet blir, men har først og fremst følelser ift fødselen... Grue/gleder meg...

Lykke til videre du også!

Skrevet

Tusen takk for at du deler dine erfaringer med oss:) Har enda 11 uker igjen jeg da, koser meg med magen og gravidtiteten. Håper allikevel høsten går fort, gleder meg til å hilse på lillegutt!

Kos deg med nurket ditt!

Skrevet

Takk for hilsen. Synd at fødselen ble så slitsom og vond, og at du må fikse opp lukke muskelen. Vakum er ikke noe snilt med mammaen, men når babyen bare må ut har man jo ikke så mye å velge i. Du blir nok bra igjen tenker jeg.

Gratulerer med lille nurket. Dårlig med returordninger ja ;)

Klem

Skrevet

Tusen takk:-)

Nå gleder jeg meg enda mere....

Det var godt å lese, selv om det var litt sugekopp og revning og div...

Sukk.... snart får jeg møte babyen min (42 dager)

Lykke til videre med dere. Spes til deg med videre operasjoner.

klem-klem :-)

Skrevet

Så fint fortalt! Lykke til framover... og med de neste 3 små:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...