Gå til innhold

Søskenkjærlighet- HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine 2 engler på 2 og 4 år har en volsom søskenkjærlighet! Hun på 4 er smart og han på 2 er sterk. De krangler fra vi står opp til vi legger oss. Verst er faktisk han på 2 år, han er så sterk og slår og lugger , slik at hun på 4 klarer ikke å forsvare seg

Bare jeg går på do 1 min. er det full krig på stua. Det går til jeg klikker helt ( og det skjer før kl. 10 hver dag). Har prøvd å sende de i forskjellig rom men han på 2 kjønner jo ikke helt oppleget. De deler soverom i tillegg så det er ikke bestandig enkelt.

Vi prøvde at lilleproren skal ligge bort en natt, så får de litt avstand, men da var storesøstra såååå lei seg hele kveld at lillebroren ikke var heim, at det går an....

No må jeg gå mellom de om dagene at de skal slipp å krige hele tiden , men får ju ikke gjort noe annet!

Hvordag kan jeg forklare til en på 2 at han kan ikke bare klappe til soresøstra.

Trenger gode råd her!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...Ikke mye moro,sånn har ikke vi det...

Kan kanskje hjelpe å ha de på adskilte rom,ha han minste inne hos dere kanskje! Er ingen av de i barnehage/park...?

Kan være de begge har godt av det,nye utfordringer...

• 2 måneder senere...
Skrevet

Høres ut som du må aktivitsere de sammen med deg.

Finn på noe gøy alle sammen og sett opp regler og konsenkvenser.gjerne med belønning.

Du bestemer ikke sant og må sette grenser også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...