første-27 Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Hei, jeg er i uke 13 og er hele tiden slapp og har ingen energi selv om jeg spiser helt normalt!? Har vært sykemeldt fra jobben i 7 uker og nå må jeg komme meg tilbake på jobb, men jeg blir sliten og dårlig av å stå oppreist kort tid, som f.eks å gå i butikken. Er dette normalt eller kanskje jeg mangler noe i kroppen? Kan jeg ha toxoplasmose? Takker for svar:-)
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Hei første-27 Du får høre med legen din.. Det er jo vanlig å bli sliten når man er gravid.. Men det spørs jo på graden av slitsomhet da.. Man skal jo ikke være utslitt hver enda dag.. Håper du finner ut av ting. Klem
første-27 Skrevet 24. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2006 Hei Loise Takk for svar! Ja jeg blir litt bekymret når jeg føler meg som en 90 åring uten krefter og energi. Vel, jeg får ringe legen min i morgen, er dog sikker på at han bare avfeier meg og sier "sånn er det bare..." Uansett, gleder meg til mars:-)
suna-78 Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Hei, jeg tror heller det kan være blodprosent eller blodtrykk som kanskje ikke er som det skal? Får du i deg godt med drikke? Det er også viktig. Mange blir veldig trøtte og kraftløse i svangerskapet, men ikke alle. Har ikke hørt noe om at man blir trøtt av Toxoplasmose.
Trinic Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Hei jeg var oxo veldig trøtt og sliten mer eller mindre konstant på den tiden... så gikk det over og nå er jeg uke 20 snart 21 og er igjen trøtt og sliten og klarer nesten ingenting. Men det oxo går over etterhvert, tror bare vi har noen sånne epoker i løpet av svangerskapet. Det er jo tross alt en stor påkjenning for kroppen. Men er du usikker må du høre med legen, men hvis legen ikke har sagt noe er det sikkert ingenting:)Husk å drikk masse vann, spis leverpostei og sånt for å få i deg litt jern, men tror ikke det er lurt å begynne på noe jern tabletter. + Mye grønt og frukt! Da blir det bra! Nå hørtes det ut som alt ordnet seg , ikke sant?? men er nok ikke så lett.... Men kan hende du mangler noe vitaminer... kanskje.. hos meg gikk det bare over etterhvert... God bedring ihvertfall
Storebror til to :) Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Hei første-27 Jeg er også ganske sliten og trøtt. Går på skolen da, men rett på sofaen når jeg kommer hjem. Og samboeren stakkar jør alt. Vasker på klær og lager middag. Han er så snill nå for tiden ) Men jeg var hos legen og hadde veldig lav blodprosent og manglet jern i kroppen. fikk jern tab og han sa jeg måtte spise leverpostei på skiva så ofte jeg orket. For det skal visst være bra.. Så stå på.. Lykke til iallefall )
go`gutten +go`jenta Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 jeg har det akkurat som deg, veldig slapp og er helt tom. Har vært sykmeldt siden ferien min var over 1 aug, og får ikke lov til å jobbe før 17 sept, ingen ting som er galt i følge legen...
Beatej80 Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 Det er helt vanlig å være trøtt og sliten, iallefall i begynnelsen av svangerskapet. Jeg var vel kanskje i uke 15-16 før jeg følte meg "ovenpå" igjen. Er nå i uke 20+4 og føler meg bedre, men trenger fortsatt mye søvn innimellom. Så det er bare å ta det med ro og ta vare på deg selv. Og er du trøtt og sliten, så sov litt ekstra på dagen, det gjør iallefall jeg :-)
~Monsoon~en gutt, en jente~ Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 Hei! Kan kanskje være at du har lavt jernlager. Det har jeg og det har vært helt pyton, orker ingenting. Har begynt på jerntabletter og det burde komme seg ganske snart. Ta en blodprøve hos legen din:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå