Gå til innhold

Det virker så fjernt å studere igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet mitt er 16 dager, semesteret har begynt og planen var å prøve og kombinere (master)studier og baby....Men motivasjonen har forsvunnet som dugg for sola! Jeg har ingen obligatoriske forelesninger så det er ikke noe problem hvis jeg ikke dukker opp. Lurer på om jeg bare skal bli hjemme med sønnen min og nyte tida med ham frem til jul i hvert fall. Flere som har erfaringer med dette? Kommer motivasjonen tilbake?? Håper det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene! Jeg ble mamma for tre uker siden og hadde planlagt å bare ta et kurs på 6 studiepoeng på BI - og nå er motivasjonen ganske borte ja...........Har tenkt det samme som deg - at jeg bare skal bli hjemme og nyte tiden frem til jul - men samtidig er det en indre stemme som sier at jeg må ta meg sammen........

Skal tenke på det over helgen.........

Har du bestemt deg?

Skrevet

Det blir kanskje ikke det svaret du søkte, men jeg tok 10 mnd pernmisjon fra studiene og det er jeg jammen glad for! Så fort etter fødsel hadde jeg ikke orket å begynne studiene igjen.. Sikker på at du ikke skal søke permisjon, så slipper du "presset" om å klare eksamen? Ikke blir du regnet som forsinket i studiene heller, pga innvilget permisjon. Sikkert ikke for sent å søke.

Nå er lillejenta mi 5 mnd og jeg kan ikke si at motivasjonen for studiene er på topp, men så vet jeg jo at jeg har enda 4-5 mnd før jeg skal tilbake. Klarer nok å opparbeide litt mer motivasjon til da skulle jeg tro :o)

Skrevet

16 dager gammel baby og studier er ganske tidlig. Alt er jo nytt for deg. Jeg har en snart fire måneder baby og leser/ skriver oppgaver når han sover på dagtid. Tar 30 studiepoeng denne høsten, men 15 av disse er et fag jeg skal ta konte eksamen i. Gjør det du føler er riktig.

Skrevet

Har ikke bestemt meg enda... Kanskje det er bedre å bare bestemme seg for å ikke studere før jul så kan jeg slappe mer av og nyte tiden med babyen min. Men det ligger i bakhodet at jeg burde ta noen emner.. Lider vel av snill-pike-syndrom som skal klare alt på en gang.

Skrevet

Snill-pike syndromet er det bare å legge vekk :o) Kos deg hjemme så lenge du kan, denne tiden får du aldri tilbake...det går så utrolig fort.... *sukk*

Skrevet

Jeg fortsatte bare å studere etter fødselen for da kunne pappaen være hjemme (han jobber og overtok "min" permisjon). Jeg synes det egentlig gikk helt greit. Vanskelig å komme igang, men når jeg først leste (leste mest hjemme) var det helt fint, faktisk akkurat som før og også litt deilig å tenke på noe annet enn baby:) Koste meg masse med babyen også! Jeg tror det er viktig å bestemme seg, enten tar man helt fri eller så studerer man, det er dumt å gå å gruble. Det er sikkert fantastisk deilig å ha permisjon, men jeg ville bare si at det ikke er så verst å studere med baby heller!

Skrevet

Hei.

Har en liten gutt på 11 uker. Begynnte på skolen når han var 8 uker gammel. Det gikk helt fint. Pga at jeg studerer får far perminsjonen. Deilig!! Synest det er kjempekjekt at vi kan være hjemme begge to!!! Jeg pumper med når jeg er på skolen og far gir flaske! Går kjempefint. Jeg kan anbefale å gå på skolen, er faktisk deilig å komme seg litt bort og tenke på litt andre ting!

Men det er også viktig å bruke tid med barnet! Men føler det går bra. Jeg tar 20 studiepoeng. Håper det går bra på eksamen, viss ikke er det bare å ta dem opp igjen! hehehe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...