Gå til innhold

Oktober: Uvel - svimmel og kvalm i dag...uke 34. Flere som har hatt det sånn??


baby3-2013 :)

Anbefalte innlegg

Er 33+4 i dag. I sted etter jeg hadde dusjet og kledd på meg, ble jeg plutselig uvel og kvalm, måtte skynde meg bort til sofaen og legge meg litt. Ble raskt bedre synes jeg, så jeg gikk i kjelleren for å hente klesvasken, ble fort uvel igjen og måtte legge meg på sofaen.

Blodtrykket mitt skal ikke være lavt, for jeg var på kontroll for 2 dager siden og da lå det på 120/75 som vanlig. Hb var 10,8, det er da også forholdsvis bra. Hadde sukker i urinen, men det har vel ikke noe å si for formen min i dag.

Hva kan dette være for noe da??? Passer fryktelig dårlig for å si det sånn, for hunden venter på morgenturen sin...huff og huff, blir en spennende tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en ukes tid med dårlig form. Svimmel, kvalm, oppkast og dårlig i magen. Det eneste som hjalp var å ligge i ro, hadde ikke sjans å få gjort noe de dagene det varte. Klarte ikke spise noe særlig heller.. + at jeg var så trøtt.

Men det varte som sagt en ukes tid - nå er jeg i "normal"form igjen.

Aner ikke om det var noe som gikk eller om det hadde med graviditeten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hb på 10,8 er vel ikke nødvendigvis så bra? Jeg hadde Hb på 10,8 da jordmor anbefalte meg å begynne på jerntabletter. Da hadde jeg svimlet i flere uker sånn som du beskriver det. Etter at jeg begynte å ta jern (for ca 4 uker siden) har jeg ikke hatt flere slike svimmelhetsanfall, faktisk. Spør jordmor/lege om dette neste gang du er på kontroll, og nevn svimmelheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Ble bedre utover dagen i dag, er i knall form nå.

Ja, er bare 3 uker til jeg skal på kontroll igjen, så da skal jeg spørre om jeg bør begynne med jern. Inntil da får jeg være flink å få i meg mye jern gjennom kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er i uke 33+4 jeg også og opplever det samme som deg. Du bør absolutt IKKE begynne med jerntabl. da den kan være helt nede i 9.5 før man skal ta evt. Det er vanlig at man kan bli uvel mot slutten av sv.skapet - akkurat som i førsten!

 

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene. Jeg er gravid med nr 2, og husker dette med kvalme, diare og uvelhet fra de siste dagene før fødsel. Jordmor sa den gangen at det er helt normalt at tarmen total tømmes før fødsel. Er i uka 34 nå og håper egentlig at babien kommer litt før tiden (men ikke så mye). den uvelheten og kvalmen vi føler nå behøver jo trossalt ikke ha noe med graviditeten å gjøre heller. Uansett lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det kan jo hende at jernlageret ditt er lavt, sjölv om Hb er bra! Min Hb var 10.2, men ferritin var kun 5. Hadde da vert slap og svimmel i lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader vel ikke å ta jerntabletter?? Jeg ble anbefalt å ta hemofer daglig fra ca uke25.. De er ikke så sterke men opprettholder jernnivået så slipper du svimmelheten...det er skikkelig ubehagelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...