Uwimana Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 jeg fikk min lille prins for en uke og 1 dag siden:) kom hjem fra sykehuset på mandag....er jo masse nytt å sette seg inn i her hjemme, men vi stor koser oss:) men et problem er at han ikke sover på natta...... han bare skriker og vil bare at vi skal holde han....eller så er han m oppi senga hos oss....og da oxo er han rolig... men uansett det er vanskelig for meg å slappa av å ha han der, for man er jo redd man skal komme bori han osv...og dessuten kan man jo ikke venne de til det.... noen ideer noen?????????????????????????????
Expat Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Jojojo!!! Samsoving kan vaere bra for dere! Kaia samsov de foerste 3-4mnd. Saa ville hun det ikke mer. Saa lenge dere ikke roeyker kan det vaere bra! Det beste er aa ha senga opptil veggen, og deg innest med baby paa utsiden. Pappaer er mindre bevisst hvor de er naar de samsover, mammaer klarer det somregel fint. Er det en glipe mellom madrassen og veggen kan du tulle sammen et vanlig laken og stappe nedi. Her er en fin lenke! http://www.askdrsears.com/html/7/T070200.asp
84 mamma Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Gratulera med prinsen. EG har desverre ikkje så mange gode råd. Men dåke kan jo dela på å byssa på han sånn at dåke får litt søvn. I begynnelsen veit ikkje babyane forsjellen på dag og natt. Men dette vil nok komma seg skal du sjå. Lykke til!
SALI-mor Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Gratulerer med vesleprinsen - kos dere, og lykke til, mye nytt å sette seg inn i ja! Begge jentene våre har samsovet med oss, og det har gått helt fint. Eldstefrøkna lå i vår seng stort sett hver natt de første 3-4 mnd, etter det lå hun mer og mer i sin egen seng. Minstefrøkna sov i senga vår til hun var 6 uker, etter det sov hun så godt i sin egen seng at det ikke var noen vits i å ha henne hos oss, hun er 6 1/2 mnd nå, og sover som en stein i senga si, blir ikke vekket av at sambo'n og jeg skrur på nattbordslyset og ligger og prater litt før vi sover. Tror det kan være lurt å samsove litt jeg, ihvertfall til veslegutten din har blitt mer trygg, det er jo masse nytt for ham også, og når han er rolig i senga deres, føler han seg tydeligvis trygg og rolig. Skjønner godt at du synes det er vanskelig å slappe av med ham der, men prøv litt, kanskje du også har en innebygd "alarm" som sier i fra hvis gutten din er i fare for å bli klemt el.lign, den "alarmen" har fungert helt fint hos meg. :0) Har hørt at det kan være dumt å venne barn til å bli bysset i søvn, for da må man "allltid" gjøre det for å få dem til å sove, så jeg har helt bevisst ikke bysset eller vugget jentene våre i søvn, bare lagt dem ned, og de sovner av seg selv.
Ranveig R Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Gratulerer så mykje med guten! Viss babyen roar seg når han ligg i senga med dåke, er det ingen ting i vegen for å la han ligge der. Når han er så liten som har er, får han ikkje "dårlege vanar" av det. Guten vår sov i senga med oss til han var mellom 3 og 4 mnd, han tok ikkje smokk og sovna berre når han hadde puppen i munnen. Då han begynte å ta smokk rundt 3,5 mnd var det enkelt å flytte han over i eiga seng. No sovnar han i senga si om kvelden, og så flyttar vi han over til oss når han skal ha pupp i 3-4-tida. Søv resten av natta saman med oss.
RockMama Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Vi samsom bevisst frem til 4 mnd. - og halve nettene (etter amming) frem til nå - er koslig og har vært trygt (vi røyker ikke, og gjør det ikke om vi har drukket noe) - men litt trangt nå som hun er større (8,5 mnd) Min tanke er at hun har tilbrangt 9 mnd. innenfor huden min, og da skal hun slippe å føle seg utrygg hvis det er inntil kroppen min hun vil være. Er ikke så rart det egentlig. Sove tungt kan jeg gjøre om et år Etter tips her inne har vi nå fjernet det ene veggen på sprinkelsenga, skyvd den inntil vår og festet den med 'strips'. Så tror hun at hun ligger i senga vår, men hun er egentlig i sin egen. Prøver dette som en overgang, før vi setter opp veggen igjen, og flytter senga hennes (forhåpentligvis MED hun oppi )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå