Gå til innhold

Noen med erfaring med Indiske babyvuggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga liten plass på soverommet vårt skal vi ha en vugge over fotenden av sengen vår den første tiden. Er det noen av dere som har erfaring med den Indiske babyvuggen (fra Laidback)? Det må vel brukes en madrass i denne siden den lille skal sove i den om natten?

Takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr ikke fått tatt den i bruk enda, men har montert den slik at den foreløpig bare henger fast ved at jeg har snurret tauen rundt et trappetrinn. Kjøpte den pakken med vugge, madrass, saueskinn, krok og porto til 3000 kr. Vuggen er jeg veldig fornøyd med, Madrassen lukter litt sånn gammel striesekk,(skyldes nok at det er ubahndlet bomull) men det begynner å forsvinne nå. Tror nok det hjelper å vaske trekket. Saueskinnet vil jeg ikke anbefale. Synes det var altfor tungt og grovt. Har pakket det bort, blir irritert når jeg ser på det.Hehe. Kommer til å bruke et skinn jeg har kjøpt på nøstebarn istedet, det er mye bedre etter min smak.

Vi skal også henge den over senga i sengeenden, slik at en kan få tak i babyen stående også - litt synd om en ikke er i god form etter fødselen og har problenmer med sette seg på kne i senga hver gang barnet skal tas ned for å ha mat.

Skrevet

Høres bra ut! Har fått en slik vugge, men uten madrass. Kunne jeg spurt deg om du ville tatt mål av madrassen? Har muligheter til å få sydd en madrass til vuggen, men er usikker på målene. Har ikke fått vuggen ennå, så klarer ikke se for meg hvor stor madrassen bør være. Gleder meg masse til det lille knøttet er på plass oppi vuggen!! :)

Skrevet

Forresten det står på www.laidback.no 7x 50 x70

Skrevet

Du trenger ikke bruke madrass i begynnelsen. Madrassen er til for at babyen skal vende seg til å ligge flatere til den dagen han må over i sprinkelseng

Skrevet

Supert - takk skal du ha!!

Skrevet

Tror du det går an å bruke en helt vanlig babymadrass tro? En tynn en altså? Har veldig lyst på vugga, men er usikker på både madrassen og skinnet... kanskje jeg følger ditt råd og kjøper skinnet separat :)

Skrevet

Kan sikkert det, men pass for at den ikke er for stor eller for stiv for da blir det liksom ikke kanter igjen på vogga. Altså babyen kan rulle seg ut av vugga?

Skrevet

vi har en sånn tynn madrass, tror ikke den er særlig tykkere enn 5-7cm faktisk. Og den kan jo kuttes i alle ender - jeg syr kjapt et nytt trekk til den når jeg får plukka opp symaskinen fra flyttelasset :)

Jeg VIL ha den indiske babyvuggen!!!

Og jeg ser for meg at skinnet kan være veldig greit å ha ellers også - det blir jo en januarunge, greit å kunne legge knøttet ned på gulvet på et godt og varmt saueskinn :)

Skrevet

Min svigermor er fysioterapeut og jobber til daglig på en helsestasjon. Hun har dermed utelukkende barn som pasienter... Da vi fortalte om at vi vurderte denne hengekøya, sa hun at hun i alle fall ville anbefalt å bruke madrass i den; helt fra starten. Babyen bør ligge så rett/flatt som mulig og IKKE MINST ha plass til å bevege armer og ben fritt og så mye ut i kantene som mulig, hvis dere skjønner hva jeg mener...? Hun mente at de ble liggende som "nede i en dump" uten å kunne rette ut armer og ben og at dette var dumt for barnet; derfor madrass fra starten.

Vi har ikke bestemt oss helt ennå for om vi skal ha den eller ikke. Vi har så dårlig plass at vi enten må ha en slik løsning eller ominnrede hele soverommet (ut med klesskap for å få inn barneseng og dermed også fikse oss noen vegghengende skap til klærne våre!!)

Vi får se... Dette var bare et råd fra en fysioterapeut som jobber med barn og spesielt babyer, videreformidlet av

Skrevet

Ka-ping

Dersom du tar turen inn til trondheim, skal du alltids få komme innom på besøk, slik at du får tatt både vugga, madrassen og skinnet i øyesyn.

Litt lettere å bestemme seg da kanskje ?

Skrevet

Tusen takk for tips, kjempeflott :) for vår del blir knøttet liggende i sprinkelsenga om natta, så vugga blir brukt innimellom på dagtid - til lek, dupp eller avlastning. Vi syns den virker veldig bra, fordi den blant annet kan brukes til lekegynge for barna etter babyen er for stor til å ligge i den :)

Skrevet

Ja er forsåvidt enig. Men forskjellen på denne vuggen og de ordinære hengekøyene er jo nettopp at det er stenger som retter ut hengekøya. De første månedene har babyen god plass til å bruke både armer og bein. Men tror nok jeg alikvel kommer til å bruke madrassen med en gang.

Skrevet

Ka-ping: Jepp, det er jeg enig i... Dét er nok ikke skadelig for barnet!! ;o)

Jeg så bare at noen hadde skrevet at madrassen burde brukes etterhvert for å venne barnet til vanlig seng. Som en slags mykere overgang, hvis jeg forsto det rett. Og da tenkte jeg at det kunne være greit å videreformidle det som svigers sa til oss... :o)

Ellers da?? Se å få bestilt billetter til Stavanger-turen snart og svipp innom Gardermoen-området for å hilse på meg!! :o)

Kanskje (hvis jeg får råd!!?) kan jeg komme oppover og besøke deg i løpet av høsten... Har ei venninne som nettopp har reist til Tr.heim for å studere et år, så jeg kunne jo også ha foretatt en kombinasjonstur, sånn som du!! ;o) Tja... Uff, det blir vel bare med tanken, med denne økonomien her...! Men, det ER tanken som teller...?? Apropos økonomi, se forresten her: http://www.barnimagen.com/forum/thread/6051111

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Skrevet

du store min, det var en virkelig smart-ass må jeg si.. hehe... greit nok at han ikke ønsker den helt store oppmerksomheten, men det kan jo hende morra hadde blitt litt glad hvis hun hadde hatt LITT mer penger til overs så de slapp å spise borsj (russisk rødbetsuppe) til middag hver dag?

Jeg skal få bestilt billetter snart, men jeg må vente til Hanne vet mer om forelesningene sine, så jeg ikke kommer akkurat den uka hun er superopptatt.... :) Lover deg oppdatering!!!

Skrevet

Kanskje vi kan avtale et møte hvis du kommer på neste BIM-treff?

Skrevet

Så du kommer altså? Tror ikke jeg har notert deg opp på påmeldingslista enda.... hehe... jeg prøver å holde oversikten sjø :)

Skrevet

he he

Melder meg ikke på for tidlig vettu, lenge til 5. september :-)

Skrevet

godt poeng :) Jeg får følge spent med lista!

Skrevet

Jeg hadde en slik hengevugge, men fikk aldri til å bruke den til forrige babyen, dvs vi hengte den opp og la ungen i, men syntes hun ble liggende i en haug i bunn og det så ikke ut som hun lå noe behagelig i det hele tatt, vi prøvde med ulike madrasser og puter, men gav til slutt opp og det ble til at vi aldri brukte vugga. Det samme har mine venninner som har hatt vuggen sagt. Er det noen her som bruker den fast og er fornøyd med det???? Jeg har kroker i taket til vuggen så hvis noen har en smart måte å bruke den på så kanskje jeg skaffer meg en ny en. Men det jeg har sett til nå er håpløst. Jeg forelsket meg i vuggen på internett da jeg gikk gravid første gang og var veldig glad da jeg fikk en, men ble også ganske skuffet da jeg ikke fikk til å bruke den...

Skrevet

Vel...

Madrassen er ganske tung og stødig, og retter ut vugga ganske mye. Synes også den ser en smule dyp ut - uten madrassen.

Har jo ikke prøvd noen baby oppi ennå da, men hunden fikk seg en prøvetur. Så ut som en potetskrue, men la seg og sov.

Skrevet

hihi... høres veldig koselig ut :) Jeg har sååå lyst på den vugga!!! Er nesten villig til å avfeie all kritikk blankt bare for å ha den i hus... men om den skulle bli helt feil til baby så har jeg jo ei lita tuppe på 2 1/2 som sikkert mer enn gjerne vil bruke den til dissestol :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...