Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Jeg et jo at det meste faller bort når man velger 50/50 løsning. Men hvordan er det med barnetrygden og skatteklasse? Der er det vel en ordning? Og hvordan gjør man det med folkeregistrert adresse?
Gjest Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 HAr du to barn kan eks et barn ha adresse hos deg, og ett hos faren. Da vil du kunne opprettholde både en barnetrygd (pluss en ekstra dersom du er alene) og skatteklasse 2. Har dere ett barn, kan dere ha adressen annenhvert år, og får fordelene når barnet har adresse hos dere.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Trodde det var sånn at de begge fikk barnetrygd jeg. Er det forskjellig praksis fra kommune til kommune kanskje?
Gjest Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 begge får barnetrygd skatter i klasse 2 annet hvert år
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Litt ulike svar her, men stoler på du vet hva du snakker om DanieL 26 ) Takk..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Daniel har rett, slik praktiseres det om man ikke er enige om noe annet. Det er også fradrag for barnepassutgifter annet hvert år, altså fradraget på selvangivelsen. Men dere kan også avtale at den ene skal ha alle fordeler.
2grommeunger Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Så lenge dere har en delt omsorg 50/50 % så deles barnetrygden opp til dere begge. Altså at dere får halvparten hver.- det gjør ikke noe om barnet har adr fast hos deg eller faren.. men husk å oppgi adr for moren og faren til trygdekontoret samt at dere sammen har skrevet under dokument om fordelingen. Deter et bevis godt nok. Lykke til.. Jeg er stemor for ei jente på 4 år og vet hva jeg skriver om..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå