Gå til innhold

50/50 deling, hva da med stønader?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg et jo at det meste faller bort når man velger 50/50 løsning.

Men hvordan er det med barnetrygden og skatteklasse?

Der er det vel en ordning?

 

Og hvordan gjør man det med folkeregistrert adresse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr du to barn kan eks et barn ha adresse hos deg, og ett hos faren.

 

Da vil du kunne opprettholde både en barnetrygd (pluss en ekstra dersom du er alene) og skatteklasse 2.

 

Har dere ett barn, kan dere ha adressen annenhvert år, og får fordelene når barnet har adresse hos dere.

Skrevet

Trodde det var sånn at de begge fikk barnetrygd jeg.

Er det forskjellig praksis fra kommune til kommune kanskje?

Skrevet

begge får barnetrygd

skatter i klasse 2 annet hvert år

Skrevet

Litt ulike svar her, men stoler på du vet hva du snakker om DanieL 26 :o) Takk..

Skrevet

Daniel har rett, slik praktiseres det om man ikke er enige om noe annet. Det er også fradrag for barnepassutgifter annet hvert år, altså fradraget på selvangivelsen.

 

 

Men dere kan også avtale at den ene skal ha alle fordeler.

Skrevet

Så lenge dere har en delt omsorg 50/50 % så deles barnetrygden opp til dere begge. Altså at dere får halvparten hver.- det gjør ikke noe om barnet har adr fast hos deg eller faren.. men husk å oppgi adr for moren og faren til trygdekontoret samt at dere sammen har skrevet under dokument om fordelingen. Deter et bevis godt nok.

Lykke til..

Jeg er stemor for ei jente på 4 år og vet hva jeg skriver om..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...