*ulvemor* Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Som ikke tok keisersnitt? Når jeg forteller til folk får jeg inntrykk av at de syns jeg er helt gal. "Hvorfor tok du ikke keisersnitt????". Er jo et mye større inngrep å ta keisersnitt enn å føde normalt når man har bekken til det???
Blomman Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 førstemann kom i steleie - ikke noe problem. ville ikke tatt keisesnitt så lenge det var god nok plass i bekkenet. de tok jo røntgen og mål så jeg var helt sikker på at de visste hva de gjorde. . Enig med deg i at ks er unødvnedig hvis det ikke medisinsk nødvendig. Og man får jo epidural tidlig i åpningsriene ( sånn tilfelle man må ta ks)- beste fødselen min!
*ulvemor* Skrevet 24. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2006 Ikke så mange av oss her da tydeligvis?
@nne_16.05.2006 Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Jeg fødte i seteleie, en datter som kom med beina først. Jeg fikk konstantert seteleie i uke 37 og fikk da valget om jeg ville føde vaginalt eller ta keisersnitt.Synes det var et vanskelig valg. Etter å ha fått målt bekkenet og snakket med en fantastisk fødelslege på SØF så ble valget veldig enkelt. Jeg ville føde normalt og følte meg helt trygg på valget ettersom det blir tatt forhåndsregler med bla. epidural. Nå ble ikke fødselen slik den var planlagt i det hele tatt. Hun kom ut 50 min etter at jeg hadde kommet inn på sykehuset så det var ikke snakk om om noen bedøvelse i det hele tatt. Jeg angret ihvertfall ikke på det valget jeg tok.
Tibra Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Hei Jeg fødte min lillegutt i seteleie for 3 mnd siden. Hadde fått konstatert seteleie 5 dager før (men visste selv at han hadde ligget sånn lenge) og fikk beskjed om at på haukeland så ville de helst at du skulle føde i seteleie hvis du hadde stort nok bekken til det. Fikk ikke så mye tid til å tenke over saken for lillegutt meldte sin ankomst 25 dager før termin ved at vannet gikk. 9 timer senere var han ute (4 av timene gikk med til å måle bekkenet og vente på svaret....nervepirrende). Hadde en kjempeflott fødsel synes jeg og gjør det gjerne om igjen - også med tærne først
Vona Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Egentlig skal jeg vel ikke svare på denne tråden, men altså... Jeg ØNSKET å føde barnet mitt som lå i seteleie. Jeg ble møtt med det som du sier, "hvorfor ikke keisersnitt?" som om dét var en enkel løsning!? Visst er ks større inngrep enn å føde! Irriterende når folk er så uvitende. Men dessverre valgte vesle gull å komme ut med én fot først, så da ble det haste-ks... Det gikk jo greit det også, men jeg hadde faktisk gledet meg til å føde normalt. Dette var min andre fødsel, så denne ganga var liksom planen at hun bare skulle skliiii ut, uansett hvilken vei hun lå. :-) Jaja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå