Hannemor Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Og selvfølgelig skal stemor også på den turen. Gratistur med jobben takker da ingen av oss nei til. Jeg gleder meg veldig til turen med gode kolleger. Men samtidig sitter det en liten uro i meg. For sist vi var ute med jobben, prøvde stemor å lage en krangel med meg. Nå gikk ikke det, fordi jeg begynte bare å le, orker nemlig ikke å krangle om ingenting. Men nå er det nesten slik at jeg både håper og ikke håper hun prøver seg igjen. For akkurat nå om dagen har faren til barna virkelig tråkket i salaten med begge beina! Og eneste som vinner på det han har gjort er han, henne og hennes barn. (ikke fellesbarn altså) Samtidig har jeg gått til terapi en stund, som de ikke vet altså, der jeg har lært å bruke korte setninger og ikke la noen gi meg dårlig samvittighet. Og ikke bli sint, men bevare roen. Det klarte jeg egentlig i utgangspunktet. Men er godt å vite at jeg har lov til å avslutte en diskusjon med en klar og tydelig beskjed. Nå skal jeg bare si til slutt at jeg liker stemor veldig godt, og kjenner henne også veldig godt. Men jeg har aldri likt hennes måte å manipulere og baksnakke på. Og det vet hun, for det hadde vi diskusjoner om når vi var tenåringer også.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 God tur, det blir en hyggelig tur, så lenge dere ikke krangler. Du skrev et annet sted at hun baksnakket deg på arbeidsplassen, men nå har kollegene snudd med deg, og ikke mot deg. Involverer du deg i en krangel med henne, kan det være at noen begynner å ta parti, eller gjøre seg opp andre meninger. Folk liker å ta side etter krangling, og de liker også å gjøre seg opp meninger. Igjen GOD TUR!
Gjest Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 God tur!!! Høres ut som du har taklet henne kjempefint så langt og klart å gjøre de rette valgene ift hvor og hvilke diskusjoner du går inn i med henne, så det går helt sikkert bra på tur også.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 Unngå krangel eller tilløp til diskusjon, hvis du er sliten og lite motstandsdyktig, kan du forsøke å unngå henne også, sitt sammen med andre.. Lykke til!
Hannemor Skrevet 26. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2006 Tja...ho og jeg er bedt til samme forspill. Jeg svarte ikke ja med en gang, men sa at jeg kom om det passet for familien min at jeg dro så tidlig. I går så ringt jeg til ei som også skal dit. Og fikk vite at ho hadde sagt til festvertinnen at om jeg kom, så kom ikke ho. Det blir å sette venner i en valg situasjon. Men hadde jeg ikke ringt for å prate med denne jenta, så hadde jeg ikke vist om dette. Så ble enig med festvertinnen at vi fremdeles ikke vet om jeg skal dit. Så får vi se om jeg dukker opp i løpet av ettermiddagen. Når vi nærmer oss 40 bør vi kunne la uenighet ligge i selskap med felles venner. Og ikke sette venner i en vanskelig situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå