Gjest Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Vi blir 13 stk i snuppas dåp, 14 med henne! Og vi sliter med bordplassering, har 3 kvinnelig faddere, 2 av dem kommer med mann hun siste er single. Så har vi min mor og søster, sambos mor og far + besteforeldre. Sambos besteforeldre er utrolig masete og spør og graver om alt mulig, har derfor ikke særlig lyst til å sette dem vedsiden av min mor og søster(9 år) eller mine venner. Men vi greier ikke helt å sette sammen plasseringen.... Mine venninner har møtt hverandre før, men ikke mennene dems. Kan vel si at ingen av de to er særlig snakkesalige. De snakker jo med samboeren min, men kan liksom ikke se for meg at de kommer til å snakke noe særlig sammen... Hva har dere gjort med bordplassering, vi har nemlig bestilt bordkort. Og det har jeg gjort pga situasjoner som har oppstått med besteforeldrene til sambo tidligere. De er veldig sånn at de liker å bestemme hvor folk skal sitte, og jeg vil ikke at de skal begynne å kommandere folk på plass for å være "hjelpsomme". Ender vel med at de hadde satt seg ved siden av mamma for å spørre henne ut om alt mellom himmel og jord. Mamma har ikke møtt dem enda, men det er slik de har vært mot meg, spørt meg ut om mamma om alt fra hvor og når hun ble født, hvordan familien vår er og når hun skilte seg fra pappa... Tror for å være helt ærlig at ikke mamma har lyst å besvare slikt for fremmende med 12 andre rundt bordet. Derfor vil jeg ikke sette henne vedsiden av dem. Ble litt langt dette, men grubler sånn over det...sambo er jo ikke særlig hjelpsom heller...
tigergrrrl Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Oioi.. Dette var litt slitsomt skjønner jeg. Kan du ikke plassere hans foreldre ved siden av de tause mennene til venninnene dine? Du kan jo ha hans far til bords, og la mannen til ei venninne ha moren hans til bords. Da får du jo nøytralisert dem litt. Hvis det er mulig kan du kanskje la besteforeldrene møtes på forhånd, slik at det ikke er så spennende i dåpen? Lykke til! (og glad for at våre familier går veldig godt sammen)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 ville plassert hans foreldre attmed din mann ,din mor og søster attmed deg, så ville jeg laget en rett linje fra din søster og ut der jeg hadde plassert noen av vennene, og det motsatte ut fra din svigermor. men vist de du nevnte oppe er alle dine gjester, så bør jo alle sitte samlet på et langbord..og da hadde jeg plassert mødrene på hver deres ende! Men samtidig tenker jeg at de spørsmålene din svigermor har stilt deg om din mor, gjør hun for å få vite litt om deg og din bakgrunn, for å vise at hun har interesse for deg og ditt! jeg hadde gjerne stilt samma spørsmålene om folk jeg ikke hadde møtt, slik at en skal slippe å spørre så mye når en møter de, for lettere å få slik info via deg! og så er jo det en viss spenning når foreldre skal møtes for første gang, og stort sett går det nok bra! tror ikke du trenger bekymre deg! godt noen tørr snakke....for noen av gjestene er jo av den "tause" sorten ser jeg...og det er værre med pinlig stillhet, enn noen som snakker litt for mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå