torborg Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 min 6 mnd gutt ammes fortsatt 2 ganger om natta. er dette uvanlig?unodvendig? legger han kl 19 og ammer han kl 23 og sa ved 3 tiden igjen. har tenkt a venne han av den kl 3. hva gjor dere?
Gjest Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 spiser han godt på dagen da? de sier at de ikke trenger nattmaten når de spiser gode måltider med fast føde på dagen.. datteren min får fortsatt litt på natten om hun våkner og vil ha, enda hun spiser tre måltider i tillegg til mm, og er 7,5mnd.....
torborg Skrevet 23. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2006 ja da han spiser bra. 3 maltider om dagen saa tror ikke det er noe fare. er en stor gutt ogsaa. er vel lurt a mate kl 23 el? for viss ikke blir det vel tidlig morgener her? takk
torborg Skrevet 23. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2006 kom det av seg selv at hun sluttet med nattamming eller matte d gjore noe for det? Jeg regner liksom med at en dag vil han sove natten gjennom ettersom han for bare noen faa uker siden vaaknet opp for a amme 3 ganger.
Vertigo Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Her nattammes det fortsatt - både hun på 2,5 år og hun på snart 9 mnd. Jada - jeg vet jeg er i den ekstreme enden av skalaen - ville bare vise at det faktisk er noen som ikke avvenner om natten om barna passerer 6 mnd Før jeg fikk barn tenkte jeg at når barna var halvåret skulle det være slutt på nattpupp. Men neida. Storesøster var bare ikke slik. Når hun var halvåret nektet hun å spise mat, og da var det jo heller ikke aktuelt å kuttet ut noen pupp. Og etter hvert har jeg/vi bestemt oss for å la barna ta disse tingene i sitt eget tempo - og derfor er det slik. Litja ber stort sett om pupp ca når jeg legger meg rundt midnatt, og en gang til i løpet av natten.
Ranveig R Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Guten vår har omtrent same nattammerutiner som din har. Men vår er 11 mnd gamal. Prøvde oss på nattavvenning då han var 6-7 mnd, men det gjekk ille, så vi er glade for å vere tilbake til "amme-i-fem-minutt-og-så-sovne-igjen-stadiet".
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 Er nok ikke nødvendig med nattmat lenger om han får greit i seg på kvelden. Tulla vår på snart 5 mnd sluttet med nattmat for mange uker siden. Hun er trøtt i seks-syvtiden på kvelden og sover da i 12-13 timer. Fant tidlig ut at å innføre kveldsstell rutiner tidlig også ga lengre søvnøkt om natten. Noen kvelder så skjærer rutinen seg, om vi f eks er borte hos andre, og da kan hun våkne grytidlig (4-5 tiden) og grynte litt. Men da gir jeg kun smokk og hun sovner godt igjen. Er nok ikke sult, men suttebehovet som vekker henne da.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 Det er forskjellig fra barn til barn. Noen trenger påfyll på natta etter at de er 6 mnd. Gutten vår har fått pupp om natta så lenge han vil. Han er i den slanke delen av vektkurvene og selv om han spiser godt på dagen må han ha påfyll om natta. Han sluttet av seg selv da han ble rundt 8 kg, d.v.s. 12-14 mnd. Du merker selv om nattmaten bare er kos eller om han faktisk har behov for det. Du kjenner ditt barn best!
Blomman Skrevet 24. august 2006 #9 Skrevet 24. august 2006 ikke uvanlig det nei, og min på 7 driver med 2 måltider mellom 00 og 06. Et måltid mellomm 00 og 06 er bra. men klart du kan prøve å gi smokk eller vann i stedet eller evt bare trøst.
Blomman Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 7mnd selfølgelig....( riktignok er jeg for langtidsammning he he , men ammer nok ikke til ungen er 7 år nei)
hebbe lille, fødeklar Skrevet 24. august 2006 #11 Skrevet 24. august 2006 min gutt på snart 7 mnd fikk et nattmåltid, men da han passerte 6 mnd skulle han plutselig ha 2.. han får også 3 måltid mat på dagen utennom mm.... i natt startet jeg avvenning, han våknet et par ganger og fikk tutten. kl kvart over 2 ville han ha pupp.. jeg gav han vann og tutt, men bare gråt.. da var jeg oppe hver 10 min 2 ganger.. men hylte fortsatt. Da ok jeg han opp og roet han litt, la han ned da hen var rolig og sang for han, holdt han i hendene så han fikk kose litt, og satt der til han sovnet. 5 ganger våknet han i det jeg gikk ut døra, og jeg måtte inn igjen. men halv 4 sovnet han skikkelig og sov til halv 7. tilå være 1ste natta e jeg fornøyd, men håper selvsagt at det skal bli bedre etterhvert. Jwg trodde jeg skulle slippe dette og at det gikk over av seg selv, men ikke her i huset.. min lille fikk lillefingen og svelget hele armen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå