Gå til innhold

Luftsmerter hos 7 mnd. gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tiden har lille gutt våknet på natten p.g.a. luftsmerter. Dette har skjedd nesten hver eneste natt i et par uker nå. Skriker og promper stakkar. Først prøver jeg å roe han med kos og snakk, og hvis det ikke hjelper så får han en flaske melk. Etter å ha fått melk, så sovner han igjen. Noen som har samme problem eller har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter litt*

Hvordan er avføring? våre har veldig løs avføring..

Virker nesten som han promper litt bæsj også:(

Skrevet

Avføringen er bra. Fast, fin og regelmessig:) Spent på om han sover natten igjennom i natt. Har gitt han svisker i dag, så får håpe det kan hjelpe. Selv om svisker skal være godt for de med hard mage, men skader vel ikke å prøve.

Skrevet

Har du prøvd minifom? Det er ikke skadelig å gi babyen, men det er jo merkelig at han plutselig får luftproblemer nå som han er så gammel? Er det noe annet som er endret den siste tiden (tenker på: Får han flaske i stedet for pupp, har dere byttet merke på flasken, evt. noen matvarer han ikke fordøyer så bra?). Du kan forsøke å gi ham litt fennikelte også.

Skrevet

Han hadde kolikk da han var mindre, så minifom og fennikelte er utprøvd. Syns fennikelteen hadde best virkning, og det brukte vi i lang tid. Har faktisk laget fennikelte i dag, så får vi se om det kan hjelpe igjen. Vi har brukt Dr. Browns flasker hele tiden, og syns de er helt klart de beste flaskene. (Har prøvd bl.a. Avent og Chicco også)

Han fikk tenner for ikke så lenge siden, så mulig det kan ha noe med det å gjøre. Når det gjelder mat så har jeg vært veldig forsiktig i det siste, slik at jeg kan fange opp hvis det er noe han reagerer på. I natt var han våken 2 ganger. Første gang fikk jeg roet han uten å gi melk, men 2 timer senere så hadde jeg ikke noe valg. Syns synd på han, og det er ikke noe særlig at han innfører nattmat igjen når han sluttet med det selv da han var 2 mnd.

Skrevet

akkurat dette slet)/sliter lillegutt med også. Startet rundt 6 mnd, da vi begynte med grøt i større porsjoner. et ble så ille med magevondet at vi måtte slutte med all mat for så å prøve oss frem på nytt. Han ble utrolig mye bedre - en helt ny blid gutt! så min teori er at han ikke tåler visse kornsorter enda. De han sliter med er mais, spelt(? den fra holle) og hvete. Aner ikke hvorfor... men får utrolig mye luftsmerter hvis han spiser slik grøt. han hadde også på det verste ganske seig/slimete avføring men ikke tynn.

vet ikke om dette var til noe hjelp, men du får prøve deg frem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...