Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Til en mor fra en datter som også er mor.... "Jeg visste ikke hvor høyt du elsket meg før jeg selv ble mor. Jeg forstod ikke i hvor stor grad jeg fyller ditt liv, før jeg selv ble mor. Jeg tenkte aldri på hvor mye du alltid har gjort og stadig gjør for meg, før jeg selv ble mor. Fordi jeg selv er mor vet jeg hvor dyp og sterk, hvor enestående og inderlig denne forbindelsen er...kjærligheten mellom en mor og hennes barn. Det er vanskelig å beskrive den kjærlighet du gir meg. Den er dyp og kan ikke måles. Den er uten ende, lik havet som strekker seg ut hinsides horisonten. Din kjærlighet gir alt og er utømmelig som den stadige strøm av vann i en fontene. Den er kraftfull som lynet og lyser opp mitt hele liv. Den er sterk nok til å holde fast og mild nok til å slippe. Fordi jeg er elsket, er jeg satt fri til å elske andre. Fordi jeg er elsket, kan jeg elske meg selv. Fordi du tror på meg, kan jeg tro på meg selv. Fordi du gir akt på meg, kan jeg være meg selv. Med denne kjærligheten har du lært meg hvilken hengivelse det krever å gi slipp på egne barn, så de kan bli seg selv og deres liv bli adskilt fra ditt eget. Med denne kjærligheten har du lært meg hvilket mot det krever å godta de forandringer livet bringer med seg og verdien av å telle de velsignelser som årene har brakt. Din kjærlighet er for meg en kilde av styrke og av trøst. Din kjærlighet er som en bukett med blomster på mitt livsens bord og gir min hverdag skjønnhet og glede. Jeg er så takknemlig for å kunne motta din kjærlighet som gave, ...en gave som ikke kommer i ord men som åpenbares med stille medfølelse og trofasthet gjennom dager, uker og år. Den morskjærlighet du gir meg er den meste dyrebare arv som jeg kan gi til mine barn. Å gi denne kjærlighetsgven videre er en ære som er betrodd meg. Fra hånd til hånd og hjerte til hjerte... skal denne kjærligheten bestå for alltid. Takk for din kjærlighetsgave. Susan Squellati Florence Dette diktet leste jeg på Hannah`s dåpsdag, en hyllest fra en datter til sin mor, en datter som også er mor:-) og hadde så lyst til å dele det med dere alle flotte mødre og døtre her inne:-) Ha en fin kveld:-)
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Så fint det var! Snufs!!! Da jeg ventet mitt andre barn tenkte jeg mye på det med kjærlighetsmengde under graviditeten. Jeg tenkte at siden hjertet mitt holdt på å sprenges av kjærlighet til min førstefødte kunne jeg umulig ha like stor plass i hjertet til ett barn til... Men det hadde (og har) jeg!!! Og nå enda en... Og enda er det plass til familie og venner! I tillegg er det plass til "en gjeng gamle kjerringer" som lik meg har valgt å få barn sent i livet ;-) Jeg slutter nok aldri å undres over og være takknemlig (og ydmyk) for kjærligheten som bare gror!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2006 Det husker jeg at jeg også tenkte da jeg planla nr 2, bekymret meg for å ikke kunne ha nok kjærlighet til henne også! Men så er det heldigvis sånn at jo flere man har å være glad i, jo mere kjærlighet "produserer" vi - det er jo en fantastisk innretning! Tror man blir mindre egoistisk, bitter, misunnelig, sjalu etc når man har mye kjærlighet i livet sitt. Man trenger jo ikke sloss for det, men bare øse ut og ta imot. Er så glad jeg har mange i livet mitt som også har mye kjærlighet å gi. Man har jo sortert ut en del "vennskap" i løpet av de modne årene - heldigvis. Nå er jeg nøye på hvilke mennesker jeg omgir meg med i forhold til da jeg var 10 år yngre. Ønsker å ha gode, positive og rause mennesker i mitt liv. Og jeg er så takknemlig for å ha møtt blant annet deg tonetroll - du er en going du:-))) og de andre jentene i "gjengen" - flotte er dere alle sammen og Hannah og jeg er glad i dere:-))) Ha en flott dag alle sammen! Klem fra Hannah og meg
Babyonboard ;-) Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Johanne og jeg er også glade i dere Kjempeglade for at vi har truffet dere... Ønsker alle Bim/Dib damene med mager og babyer en koselig helg
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 ÅÅÅååååååååååååååååååå så søte dere er!
Dream Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Så fantastisk vakkert! ! ! Tusen takk for at du deler denne med oss. Den gikk rett i hjertet mitt. Gjett hvem denne skal gå til - Denne har jeg lagret alt og skal gi i gave til datteren min når hun føder sin lille datter til jul. Den klarer faktisk å beskrive det største og sterkeste i livet - kjærligheten vår til våre barn. Nesten daglig får jeg høre av min datter hvor uendelig glad hun er i meg, hvor flink mamma jeg er - og at hun ønsker å gi sine barn samme oppdragelse. For meg er dette det jeg har strevd mest etter - trygge, glade barn som vet de er elsket. Som jeg gleder meg over det nære sterke båndet jeg har med min datter - og gleder meg enormt til å bli kjent med barnebarnet mitt. I dag gikk vi i hagen og plukket rips og epler, vi skulle bake eplekake og ripsmuffins sammen til kaffen i kveld. Vi snakket om følelser, livet, barn, minner og hva vi ville gjøre sammen når lille Tilde Amailie kommer til verden. Så velsignet vi er alle sammen som har barn å elske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå