Gå til innhold

Hvor mye gjør mannen deres i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg stiller urimelige krav da jeg forventer at han skal gjøre like mye som meg. Jeg synes nemlig det er urettferdig at han kan ta seg en kjøretur, spille dataspill eller sjakk, mens jeg ikke får tid til noe for meg selv(å sitte her er ikke ofte jeg får tid til).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betaler halvparten av regningene og gjør halvparten av arbeidet... Litt mindre nå som jeg har bekkenløsning, men det går nok opp i opp når jeg har fødselspermisjon, for da har jeg nok bedre tid og gjør nok litt mer her. Ville aldri akseptert å bli behandla som en hushjelp, da er det bedre å være singel for det viser veldig mangel på respekt.

Skrevet

jeg er nok veldig bortskjemt, for hjemme hos meg støvsuger, vaskergulver og vasker klær det gjør mannen min, mens jeg tar av meg mat og sønnen. Men syns han skal gjøre like mye i huset når vi begge jobber full tid.Og han i tillegg har fri dager fordi han jobber skift. så jeg syns ikke du forlanger for mye.

Skrevet

Enig med deg i det.

jeg er hjemme, han kommer hjem kl 1900 hver dag. Men finner meg ikek i at han skal gjøre "morsomme ting" som å sitte med pc'n eller noe så lenge det er noe som må gjøres i huset. Han er blitt mye flinkere til det med årene. Har vært gift i 9 år. Det har tatt en tid for han å modnes skikkelig og å skjønne litt ting av seg selv. Det er ok for meg at han leker seg litt, men ikke så lenge det er barn som skla legges og et kjøkken som må ordens.

Skrevet

I think that work should be split equally between a couple, for example if they both work outside the home the same amount then the house work should be divided equally, like right now my boyfriend doesnt do enough, he lost his job and is home all the time, but i am willing to do alittle extra if his health isnt good, and i expect in vice versa even if that doesnt happen all the time, but now he is getting his job back, so his work is very exhausting, so i have no problems doing most or all of the house work. but its important that he spends time with his son, i refuse for him to leave everything up to me with him, because he has to bond with him too, so on the weekends i expect him to help out with him when he is working.

Skrevet

Vi bor i hus med stor tomt også har vi to biler, samt endel dyr. Det er nok jeg som gjør mest inne, men jeg gjør feks ikke noe med bilene (eller veldig lite da).

Vi må gjøre noe hver dag for å holde alt i orden (min. ta dyra) og da holder vi på begge to til vi er ferdige - hvem som gjør hva kommer ann på hva som skal gjøres, men vi kommer nok ut ganske så likt. Er en borte, blir det jo selvfølgelig mer på den andre, men dette også jevner seg ut på sikt.

Elles ligger det ikke helt for gubben min å bruke øynene selv, så vi har ei tavle på kjøkkenet som jeg pleier å skrive opp litt småting som må gjøres på også tar han det når det passer han selv. Dette er sånne ting som jeg ikke klarer/gidder/orker; vaske gulv (vondt i ryggen nå) + reparere utekrana + fuge benkeplater etc etc

Ellers er jeg i permisjon og forholdsvis fin form, så de siste ukene har nok jeg gjort mest husarbeide, men det er forde jeg kjeder meg så innmarri....! :o)

Skrevet

Mannen min jobber mye.. hele dagen og ofte kvelden og.. jeg er hjemme med sønn på 5 mnd.. føler ikke at jeg da kan forvente annet av han enn "gå med søpla" og "sett på vaskemaskinen".. noe han stort sett gjør uten å protestere så veldig mye.. jeg kan jo slappe av de timene lillegull sover på dagen og etter at han har lagt seg på kvelden, mens mannen bare har en halvtimes pause på jobben.. han gjør alt av andre ting som fixing av bilene, klippe plenen, rydde rundt huset, ordne ordne blomsterbeddene osv... er jeg undertrykt da siden jeg gjør nesten alt husarbeidet?? mente det selv en stund, men når jeg tenker etter så tror jeg vi gjør omtrent like mye iløpet av en dag...

Skrevet

mannen min gjør søren meg ingenting!!!!!!!!!!!holder på å bli gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal!!!her hjemme er det jeg som rydder,vasker,tørker støv,lager mat ser etter, og leker med ungene,rydder unna haugen med klær(som jeg av og til håper han skal oppdage!)støvsuger og handler.jeg synes også det er urettferdig at han kan sitte seg i bilen og bare ta en tur.Hadde jeg gjort det så hadde jeg fått høre;"Når er du tilbake.hvor skal du,ikke bli lenge vekke da...er det mulig??også spiller han fotball- 4!!!!dager i uken + en kamp og ikke får han penger for det heller!!!kjenner jeg blir forbanna!

puh...........det var godt å få det ut;)

så kjære anonym;jeg skjønner så utmerket godt hvordan du har det!

Skrevet

Mannen min er karrieremann og er på vei til å lykkes godt i jobben. Derfor vil jeg oppmuntre og støtte han nå underveis. Det betyr at hus og barn blir min jobb i tillegg til mitt arbeid. Jeg trivest, men det er travelt og jeg må senke mine krav ift standaren i hjemmet.

Skrevet

Jeg hadde aldri godtatt om kjæresten min ikke vil gjøre noe i huset. Jeg er ingen hushjelp! Så det som skal gjøres i huset får man dele på. Nå er jeg heldig og har en kjæreste som i utgangspunktet nok er litt mer ryddig enn meg. Vi har ikke flyttet sammen enda da, men håper å gjøre det snart. Men vi har jo vært mye hos hverandre. Og det har jo vært slik at jeg har ryddet hos meg og han hos seg.. Men det har stortsett sett mye ryddigere ut hos han enn hos meg. Og når vi har vært sammen har han ofte laget maten. Og ofte da to middager, siden jeg ikke kan spise maten han spiser.. (den er så krydra at hele munnen brenner bare av en liten bit...)

Han sier nå at han gleder seg til å komme hit, så skal han hjelpe meg med ting, slik at jeg slipper å gjøre alt alene.

Jeg hadde aldri kunnet være sammen med en som forventer at jeg gjør det meste i huset. Da hadde det blitt gjort lite.. Må da ha litt rettferdighet:) Men selvsagt... Om den ene går hjemme, mens den andre arbeider, så er det vel selvsagt at den som er hjemme gjør mest... Kjæresten min setter utdanningen min foran alt nå, så han vil være hjemme med babyen mens jeg går på skole. Så får han vente litt med sin utdanning, og prøve å jobbe litt nå mens jeg gjør ferdig utdannelsen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...