Gå til innhold

Ammer dere fortsatt?

snella snella, aug05 og sept07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller når sluttet dere?

Eller når har dere planer om å slutte?

Har gutt på ett år som har begynt i barnehage.

Han er superglad i pupp. Ammer leeenge - morgen, kveld og i helgene mer. Jeg kunne tenke meg å trappe litt ned (særlig helg, og noen ettermiddager), men han er ikke enig. Han peker, banker i puppen og drar i klærne. :)

Jeg har inntrykk av at barnehagestart har hatt endel å si mht hans forsøk på opptrapping. Han er mer mammadalt nå. Fælt å "ta fra han" puppen nå som det er så mye annet som endres. Men det kan vel tenkes at avhengigheten dempes noe, om amminga avsluttes?

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet når han var vel 16 måneder, da følte jeg plutselig at nå var det nok. Gikk helt smertefritt, men de siste månedene i forveien hadde jeg kun ammet om morgenen.

Skrevet

Jeg ammer også forsatt og dette innlegget kunne vært skrevet av meg!!

Gutten min er 16 mnd og er utrolig glad i puppen. Etter han begynte i bhg på mandag har han blitt heeelt ekstrem. Han vil ha pupp hele ettermiddagen i tillegg til morgen og kveld.

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Synes det blir litt vel slitsomt, men samtidig tenker jeg at han kanskje trenger den ekstra kosen nå i begynnelsen av bhg start. Han har i tillegg flyttet på eget rom for noen dager siden.

Tenker at det er mye forandringer på en gang, og at han derfor bør få beholde den tryggheten og kosen en stund til....

Kan desverre ikke hjelpe deg, jeg vet nemlig ikke min arme råd...

Håper noen andre kan komme med råd:-)

Hvordan gjør man det når man skal avvenne en så stor gutt?????

Skrevet

Jeg ammer min 19 mnd gamle jente og har forsåvidt ingen plan om ammeslutt. Hun viser så tydelig at det er det hun vil ha, så da synes jeg at det er greit å gi henne det så lenge det ikke føles ubehagelig for meg.

Skrevet

Hei på deg !

Jenta mi er 22 mnd og jeg ammer fortsatt morgen og kveld. I helgene blir det gjerne en ekstra gang.

Ho er kjempeglad i puppen, så jeg fortsetter en stund til. Merker på kroppen at det snart er på tide å slutte, men har ikke bestemt ennå når. Ho skal i hvertfall få bli 2 år, om hun ikke slutter selv før det. Den dagen vi bestemmer at vi skal slutte, regner jeg med at det går greit. Gikk veldig greit da jeg sluttet å amme min første jente og hun var nesten 2 år da vi ga oss.

Skrevet

Jeg må nok amme en stund til ja. Vil ikke slutte nå når alt er så nytt! Men må innrømme at jeg begynner å få nok! Det er frem med puppen sikkert hver time etter vi kommer hjem fra barneagen. Ca tre ganger fra klokken tre til seks. Det er tatt helt av.... Derfor vil jeg gjerne slutte snart.

Kunne godt ammet morgen og kveld, men har prøvd det og det går ikke! Nei, her må nok puppen kuttes helt eller så må han få når han vil ha.

Laurine

Det jeg egentlig ville med dette innlegget var å spørre deg hvordan du gjorde det da du sluttet å amme sist??

Skrevet

Å nei du:) Lillegutt fant ut at melk kom laaangt fortere og i laaangt større mengder fra flasken, og da ble han helt uinteressert i puppen. Jeg la han til og la han til, men da ble han bare sur. Han gadd ikke å se på puppene mine engang etter han hadde bestemt seg;) Og da var han 11 mnd.

Skrevet

Jeg føler også at dette innlegget kunne vært skrevet av meg!! Jenta mi er 18 mnd og jeg ammer enda, hun elsker puppen!;) Begynte i bhg for 3 uker siden, og pupp er nesten det første hun sier når vi henter henne.

Typen min sier det er på tide å slutte nå, for hun skriker når han legger henne fordi hun vil ha pupp.... og jeg er jo på en måte enig, det kan bli for mye mas av og til.. men det er jo samtidig så kos å amme..:)

Kunne tenkt meg å amme litt til.. føler også at det blir slemt å ta fra ho puppen nå når hun nettopp har begynt i bhg, og i tillegg er forkjøla:\

Er ikke så lett nei.......men er stolt over å ha ammet så lenge:))

Skrevet

Gutten min er 1 år, og får MASSE pupp enda. Sikkert 5 ganger i døgnet. Jeg har ikke planer om å slutte eller trappe ned enda, men han begynner å bli ganske travel å amme nå. Han stikker fingrene i nesen min, øynene, munnen, drar meg i håret..... Men vi koser oss fælt for det da :)

Skrevet

Jeg ammer fortsatt, tenker at jeg skal slutte snart. Men han koser seg sånn med puppen at jeg ikke har hjerte til det enda. Synes ikke det er noe galt i amme nå som de er så store. Å amme er jo det mest naturligste i hele verden

Skrevet

Gutten min sa takk og farvel til puppen da han var ca. 9 mnd !

Plutselig ville han ikke mer... jeg hadde lyst å fortsette litt til - men det var ingenting å gjøre med det ! hehe

Nå er han 13 mnd og jeg savner det litt av og til . :) var så kos !

Skrevet

Ja, og er stolt av det!

15 mnd, og ammer ettermiddag og kveld de dagene jeg er på jobb og 3 ganger til dagen de dagene jeg er hjemme.

Morgenen kuttet hun selv ut når hun var rundt året.

Jeg håper hun selv trapper ned og blir lei, for å en gang måtte si til henne at det er stop på pupp. Det kommer til å bli et ramaskrik!

Hun er veldig glad i puppen....

Men jeg har begrenset det til at det kun skjer hjemme i den faste godstolen. Ammer ikke ute blandt folk lengre, og hun maser ikke om den utenom når hun er trøtt og vil ha kosen.

Jeg kunne tenkt med å holde på til hun er 18 mnd., men synes kanskje da at det burde holde...

Vet ikke helt, hadde igrunnen satt 1 år som maxgrense jeg da!

Men det er jo så kos! Er ikke sikkert vi kan få flere barn så jeg tror jeg vil nyte ammingen så lenge jeg kan.. Vel, holder ikke på i åresvis da men!

Kos deg!

Skrevet

Jeg ammer fortsatt gutten min på 21 måneder. Hadde egentlig ikke tenkt å amme så mye over året, men han har vært alvorlig syk og har derfor ikke hatt samvittighet til å slutte. Men er veldig glad for at jeg har klart å amme så lenge, og tror at det har hatt betydning for helsa hans. Er imidlertid veldig klar for å slutte snart, og spent på hvordan det vil gå, tror kanskje det er vanskeligere nå når han er så stor.... Blir vel noen tøffe dager mens det står på:)

Skrevet

Hei igjen !

Beklager at jeg ikke svarte på spørsmålet ditt, prøver meg nå.

Da jeg sluttet å amme min første datter, reiste jeg bort en dag. Den turen kom plutselig på meg, og dermed bestemte jeg veldig fort at "nå slutter vi med pupp". Min mor tok seg av min datter fra kvelden før til neste kveld (hun hadde lagt seg da jeg kom hjem), så jeg traff henne ikke før morgenen derpå. Da ville hun gjerne ha pupp og prøvde seg på det, men jeg fikk henne straks på andre tanker ved å late som vi skulle leke og ha det gøy. Hun glemte egentlig hele puppen og prøvde seg ikke før hun skulle legge seg igjen. Da tok pappan henne med og hun lot seg villig "glemme" den igjen. Da var det egentlig gjort, for neste morgen var hun veldig lett å lede bort igjen.

Ble langt dette her, men det gikk i allefall veldig greit. Kanskje fordi hun var blitt så stor.

Lykke til i allefall, når dagen kommer !

Klem :-)

Skrevet

Ammer ikke nå nei..

Her i gården sa det stopp når han var litt over 10 mnd.. Da ville ikke han ha mer.. :/

Skrevet

ja ammer enda. 13 mnd... ammer morgen,formiddag,ettermiddag og kveld ...jeg kunne tenkt ,meg å sluttet ,men samtidlig ikke. det er jo så kos =)

så vi får se hva det blir til ...

Skrevet

Vi ammer etter 13 måneder, og har tenkt å la gutten fortsette å regulere dette selv som ham alltid har gjort. Fordi:

* det gir meg ofte en time eller to lengre søvn på morran, det er dyrebart! Pupper og sover litt til.

* Han ser ut til å ha vært mindre syk enn de jeg kjenner (har dagbarn) som har avvent, og blir han syk er det lettere angrep enn hva de får. garantert.

*Når matlysten er liten pga tenner eller forkjølelse så kan jeg alltids få i ham puppen. Genialt.

Mamma er de vel like avhengig av uansett tror jeg, det er forskjell på de små også. For oss er fordelene så store at jeg kommer til å la ham fortsette så lenge han vil. Sunn fastfood, uslåelig!

Skrevet

Jeg sluttet helt å amme da han var 14mnd. Dette fordu jeg da var gravid igjen, og gjerne ville ha noen mnd pause mellom ammingen. Om ikke tror jeg nok at jeg hadde fortsatt!

Fikk uansett høre så mye negativt om ammingen (at jeg ammet et så stort barn, at det ikke var noe hyggelig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...