tonebf Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 er det 3600 man får? trodde det var 2600 jeg.... var og snakket med kontordama igjen i dag og hun inrømmet og gitt mef feil info så leverte inn søknaden i dag går du vgs?
mamman&andrea Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Okey bra Tror det var litt over 3000 kr jeg fikk i fjor, men kan godt være jeg husker litt feil. Fikk vertfall 6500 kr i måneden i utdanningsstønad Går siste året på vgs ja. Du da?
tonebf Skrevet 23. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2006 hmmm får du det i mnd? trodde det var et engangsbeløp jeg.... er det ikke??? jeg går vk1 barn og ungdom :=) går du almen eller?
Gjest Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 utdannings stønad fra trygdekontoret? for skole penger da? eller får du det om du går gratis også? hmmm..fatter ingenting jeg
mamman&andrea Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Jeg går i vanlig videregående ja. I fjor gikk jeg vk1 medier og kommunikasjon og i år går jeg vk2 almennpåbygg. Jeg fikk 3040 kr i støtte til skolebøker og tilsammen 5500 kr pr måned i utdanninsstønad. Skrøt visst på meg en ekstra lapp Fant akkurat papirene nå.
tonebf Skrevet 24. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2006 er dette lån eller penger du får? er det reisepenger og? mange spm på deg ja hehehe
mamman&andrea Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 Det er penger vi får Reiseutgifter dersom du må ta buss eller kjører bil. Dersom du kjører bil så må du ha en grunn for å gjøre det, ellers blir det ikke dekka. F.eks om det er lang vei mellom skole og barnehage (siden du må levere barnet først og så videre til skole og omvendt) eller om kollektivtransporten er for dårlig. Flytteutgifter dersom du har det. Og mellomlegget fra husleie du evt ville hatt på hjemstedet ditt (om du har mulighet for å bo hos foreldre, men at det ikke er den skolen der og du må flytte) og strøm. Og bokpenger ja.
Gjest Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 det visste jeg ikke, at man fikk de pengene uansett........gud nå angrer jeg på at jeg ikke prøvde mer å komme meg inn på billigere skole....
mamman&andrea Skrevet 25. august 2006 #10 Skrevet 25. august 2006 Man får penger så lenge man har utgifter i sammenheng med skole. Det kan f.eks være støtte til skolebøker, økte utgifter fordi du må flytte til et annet sted fordi skolen ikke finnes der du allerede bor eller rett og slett fordi du har lang vei til skolen og må betale enten kollektiv transport eller for bilutgifter (men må ha god grunn for bruk av bil).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå