Gå til innhold

Oi oi oi, har akkurat testet positivt.


kalmelli

Anbefalte innlegg

Hei andre medgravide ute der!

Jeg har akkurat testet positivt, og er litt redd.

Har ikke brukt prevansjon siden forrige årtusen, men var liksom ikke helt forberedt på dette likevel. Følelsene svinger volsomt nå mellom ytterste skrekk, nøytral og gledesrus. Har vel termin ca 1 mai. Er det noen som vet hvordan jeg skal gå frem. Når skal jeg søke legetime osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Du kan jo ringe legen og høre? Det er veldig forskjellig hva som er vanlig fra plass til plass virker det som. I første svangerskap var jeg til første kontroll i uke 8. Denne gangen skal jeg i uke 5 fordi jeg hadde en sa i mai. (da hadde jeg fått time i uke 13) virker som det vanlige er å få førte time rundt uke 12 hvis det ikke er noe spesielt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Er vanligvis en klartenkt og rolig person, men kjenner meg helt på gyngende grunn når det gjelder graviditet. Det er heftige følelser som florerer. Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og gratulerer til deg også!

Jeg har ikke vært til lege enda, og har selvfølgelig mye spørsmål om hva som er normalt og ikke.

Vet du om det er vanlig å ha menslignende smerter i denne fasen av svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst : GRATULERER :)

Ja, det er veldig vanlig å ha menslignende smerter tidlig i svangerskapet. I tillegg kan du snart oppleve at det blir litt sterkere "smerter" innimellom. Som kraftige stikninger nederst i magen på en side eller begge. Dette er også helt normalt og ufarlig og skyldes bare at livmoren strekker på seg for å gjøre plass til det voksende nurket ditt :)

 

Ellers er mitt råd, søk råd og hjelp her på forumet. Her fins det alltid jenter som har opplevd det samme osv. Også har vi det veldig koselig her :)

 

Lykke til med svangerskapet - du går spennende tider i møte !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Joda, jeg har både mens smerter og våkner på natten med kraftigere smerter. Det var godt å høre at dette er normalt.

 

Jeg må få si at jeg er imponert over dette forumet. Her er det masse hyggelige mennesker som vet akkurat hvordan jeg har det, og som er i samme situasjon. Det betyr mye å kunne få svar på det som svirrer i hodet, spesielt så tidlig i svangerskapet når alt er nytt og man helst vil holde det hemmelig litt til og dermed ikke sprørre bekjente.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått legetime før i slutten av første trimester. Er min første, så jeg håper det går greit. Siden jeg ville til akkurat den legen, var det ikke bedre å få det. på legekontoret sa de at det var vanlig med første kontroll i et vanlig svangerskap i uke 6-12, så da går det vel akkurat bra vil jeg tro. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!!! :-) Jeg har ikm om tre dager, men er temmelig sikker nå på at jeg også er gravid...har testet fem ganger på en liten uke..hehe :-D Veldi rosa nå, den streken!!!!

Lykke til med svangerskapet! Dette blir veldi spennende...spesielt side dette er både din og min aller første gang... :-)

Vi lurer vell på ABSOLUTT ALT!!!! Derfor er det så fint å være her inne, sammen med jenter som skjønner og føler noe av det samme...

:-)

Gratulerer igjenn!

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damene!

Og takk for hyggelige innlegg.

Nå har jeg fått tildelt jordmor og skal dit i slutten av første trimester, og til lege først da, om bare et par uker. Jeg har valgt å gå til min private gynekolog siden jeg ikke har noe forhold til min fastlege, men tror det blir bra det også siden jeg kjenner henne godt og vet at hun er både immøtekommende og dyktig. Det er rart å være i gang med alle disse tingene. I tillegg har jeg bestemt meg for å starte et nytt og bedre liv. Har en mann som passer på meg at jeg får i meg sundt å spise, og jeg har tenkt å ta støttemedlemsskapet mitt i helsestudio til et høyere nivå. Ringte dem for et par dager siden og ble utrolig godt tatt i mot. De gratulerte meg og var glade for at jeg ringte. De stiller med veileder som skal gå gjennom hva jeg skal gjøre og ikke, og som skulle motivere.

Mye positivt på gang. Det eneste negative er jobben. Jeg har en type jobb hvor jeg egentlig må si fra at jeg er gravid. Nå tar jeg ut avspasering og ferie for å skjule det litt til. Er ikke klar til å si fra enda.

Vennene murrer også litt, de lurer på hvorfor jeg ikke vil drikke vin med dem, he he. Det har vært ymtet frempå om graviditet...

 

Lykke til damene, hyggelig å bli kjent med dere her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre om ditt noe uventede svangerskap. Jeg hadde jentefest på lørdag, og var veldig usikker på om jeg burde si noe, men siden det var hjemme hos meg selv kunne jeg "lure" de andre med lettøl og minislurker av et vinglass...

 

Siden jeg er på vei med min andre vokser magen dag for dag, og jeg er redd jeg må si det før 12 uker har gått...

 

Er bare usle 5+1 uker på vei, så vi får krysse fingrene for at dette skal gå bra!!!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Babytagg

 

Det hørtes ut som en grei metode...

Er det ikke litt merkelig dette med at man ikke vil si fra. Har snakket med andre om det, noen sier i fra og ønsker all mulig støtte fra folk rundt seg om det skulle gå galt, mens andre som meg ønsker mest mulig privatliv om dette. Vet ikke helt hvorfor...

 

Det må være litt deilig å ha gjordt dette en gang allerede, du kjenner litt til det som skjer i kroppen, og blir kanskje ikke så usikker om den ikke oppfører seg som den bruker. Høres trygt ut.

 

Nyt tiden!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...