Gå til innhold

Jordmor anbefalte meg og RØYKE istenfor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ta medisiner....har slitt med angst lenge men sluttet på alle medisinene mine da jeg ble gravid , angsten har nå toppet seg opp jo nærmere fødsel jeg er og jeg har hatt såå lyst og begynne på medisiner igjen, når jeg ikke går på medisiner så røyker jeg endel...så jordmor mente heller jeg skulle røyke nå enn og ta medisiner resten av svangerskapet.!

synes det var merkelig, trodde røyking var farligere enn lykkepiller??

men uansett kunne godt tenkt meg medisiner utenom røyken oxo,

ikke lett og slite psykisk, gruer meg til fødsel og barsel tid fordi jeg er redd min svangerskap dep blir fødsel depresjon/angst.

,dette ble et tullete innlegg,,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, det hørtes ikke så bra ut for deg. Har du prøvd noe yoga eller annen avslappende trening? Kan hjelpe mye mot angst. Ellers kan jeg desverre ikke hjelpe så mye annet enn å sende gode tanker :o)

LYkke til !!

Skrevet

Merkelig svar fra jordmor, har du hørt med lege også? De har ofte litt mer peiling på medisiner ol. Synes du er flink som ikke tar medisiner.

Uansett, lykke til videre! Du kommer helt sikkert til å kose deg masse med babyen når den kommer, er jo ingen automatikk i at det går over i hverandre.

Dette ble også bare tull, men er bare ment som en oppmuntring.

Skrevet

Synes egentlig ikke det var så rart, røyk fungerer jo ofte som en slags trøst, den er jo forsket på så man vet jo bivirkningene av den. Lykkepiller vet man kansje ikke så mye om, så iallefall et program om det og det er nok ikke så veldig bra, så er man vell heller ikke klar over alle bivirkningene, skummelt og skulle klusse med hormoner. Kansje hun mente at vist du iallefall kan holde deg til bare en av tingene så er det kansje best og holde seg til røyken...det blir som og velge mellom to onder, men med røyken vet man jo hva man har med og gjøre på en måte...Har selv både røyket og gått på lykkepiller, men har heldigvis sluttet med begge deler for lenge siden...Dette ble også bare et roteinnlegg, men håper det går bra med deg og at du greier deg bra gjennom dette!!

Skrevet

Jeg har gått på flere medisiner før jeg ble gravid og sluttet når jeg ble det. har gått på sovetablett i flere år og nå har jeg hatt skikkelig problemer med

søvnen. jordmor ville at jeg skulle gå på sovetablett og legen skrev ut til meg. Selv har jeg vært så redd for at det skal gå over til ungen at de er til nød.. Er du over halvveis i svangerskapet tror jeg ikke det har så mye å si,

men jeg er veldig forsiktig. Det er veldig forskjell på medikamentene.

Skrevet

en jm er bare en sykepleier med tillegssutdannelse i sv.skap og fødsel og skal ikke uttale seg om medisiner ol. så kontakt legen din og hør med han.

det kommer stadig nye medisiner og ny forskinig og legen vet ve om disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...