tuninna ♥ 2pp Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 har en jente som straks blir 3 år. vi sluttet med bleie i sommer og hun syns det var veldig stas, sluttet både dag og natt. den siste uka, kansje litt mer, har hun ikke villet gå på do. sier at det gjør vondt. men tisser gjerne i trusa, bæsjer også i trusa og sier det er ekkelt å gå på do. de første dagene gikk det greit om jeg la litt papir i do, men nå hjelper ikke dette lenger heller. vil ikke ødelegge noe med å presse henne. men igår holdt jeg på i 45 minutter for å få henne til å tisse før hun skulle legge seg, hun maste om å få komme i senga si siden hun var trøtt, men jeg fortalte at hun måtte tisse før hun la seg elelrs kom hun til å tisse i senga, og det er jo ikke noe gøy å våkne opp i våt seng. endte opp med at jeg måtte ta på henne bleie, og hun tisset i den iløpet av natta. gikk greit å tisse på do om morgnen på første gang på over en uke nå. hun sier selv at hun vil begynne med bleie igjen, men jeg tror det bare er fordi hun er lat. hun har nettopp begynt på stor avd i barnehagen og det har vært flere problemer rundt det, kan det vært årsaken? hun har gått på ny avd i ca tre uker
EvaL Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Jeg syns du skal høre på jenta di jeg, rett og slett. Vil hun begynne med bleie igjen, så la henne få lov til det. Hun er i en fase nå der det er store endringer på gang i livet hennes, og dette preger henne jo tydligvis veldig mye. Så mye at hun nok føler for å være liten en periode og stresse ned og slippe litt ansvar. Som f.eks. dette med å gå på do. Med bleie på seg har hun en bekymring mindre å tenke på i barnehagen og kan bruke alle krefter på å finne seg til rette med de ansatte, barna og rutinene i barnehagen. Hjemme får hun lov til å være mamma's lille jente og bli stelt og dullet med litt ekstra som f.eks når hun må ha ny tørr bleie. Dere har jo bleie i huset så hvorfor stresse henne og skape konflikter i en periode der hun trenger å vite at hun kan få avreagere litt. Å presse på for å få henne til å gjøre fra seg på do, vil bare kunne medføre at hun låser seg og ender opp med forstoppelse og da har dere et langt større problem. Nei, sett henne i bleier igjen du, jeg kan garnatere at det ikke blir særlig langvarig. Hun trenger bare en kort periode på å venne seg til sin nye livssituasjon, få på plass nye rutiner, så finner hun etter hvert ut at det er bedre uten bleie på stumpen og slutter med den igjen.
Reidis Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Hei! Vi har ei lita tulla med veldig så sterk vilje. Det har vært kjempestas med å tisse på potte ganske lenge faktisk. Vi har nettopp vært igjennom en 2 ukers periode hvor det var full nekt med potte. Hun ville bare ha bleie. Etter 2 uker med bleie, er det plutselig blitt stas igjen med potte. Så jeg er enig i innlegget over. Dette er bare en periode, hun kommer snart til å ville gå på do igjen, og inntil da er det fint at det finnes bleier ) Lykke til.
tuninna ♥ 2pp Skrevet 26. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2006 problemet ble veldig enkelt løst, jeg kjøpte en potte. da var det plutselig gøy å gå på den, og da gikk doskrekken over også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå