Gå til innhold

Søke om utvidet utdannings stipend?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen peil på om dette er mulig? Få mer penger til skole penger, bøker?

Søke om det altså? Til feks fylkesmannen...??

koster jo den norske mye mindre penger å gi meg en utdannelse enn å ikke gjøre det, sosial kilient neste stopp....

arrggg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 20 000 kr i fjor. Overgangsstønad, utdanningsstønad, støtte til barnetilsyn, bidrag på 920 kr, dobbel barnetrygd og småbarnstillegg. Klarte meg kjempe fint på dette..... Får du mindre?

Skrevet

Ikke de andre stønade jeg snakker om. Snakker om utdanningsstønaden! Den er for liten, dekker ikke kursavgiften. Er ca 15000 i minus.

Så jeg har alle andre stønader, men skulle ønske utdanningsstønaden var større sånn at jeg har råd til å begynne utdannelsen.

Får ikke kjøpt bøker for 3000 kr...

Skrevet

Men noe må man jo klare å betale for selv. Jeg kjøpte alle bøkene ny i fjor, og måtte vel ut med ca 500 kr selv...Man bør lære seg å stå på egne bein som aleneforsørger. (spesielt da) Ikke regne med å få alt lagt oppi hendene, vi får jo faktisk ganske bra utbytte av gode ordninger.

Skrevet

Kan du ikke få mer fra lånekassen slik som f.eks BI-studenter får?

Skrevet

Nei,m det som er så dumt. Ikke til vidergående utdanning. får mer om man tar høyere utadanning

:9

Skrevet

hehe...tror du har missforståt litt....er ikke snakk om 500 kroner her. Men ca 15000 kroner.

har stått på egne ben siden jeg var 17, tror ikke det er noe problem du!

ellers takk for rådet!

Skrevet

Hvis du leser bedre, så ser du jeg snakket om bøker. Altså betalte 500 kr for bøker selv. Mulig det ikke var det du spurte om, men det var iallefall noe om det i et annet innlegg.

Om du ikke klarer å betale det TK ikke støtter i skolepenger får du ta offentlig skole da. Men som jeg har skrevet i et annet innlegg, jeg fikk stipend til videregående grad.

Skrevet

kan ikke ta offentlig skole...har ikke "tid" får jo ikke mye jobb etter fullført vgs, derfor må jeg ta vgs på ett år slik at jeg har tid til 3 årig høyere utdannelse...

Skrevet

Skal du seriøst ta 3-årig vgs på ett år?

Skrevet

Lurer jeg også litt på.....Men med en bra og komprimert løp kan det jo gå ganske greit..

Skrevet

Jojo, men man skal ha et skikkelig godt nettverk rundt seg for å kunne gjøre det. Og ikke minst ofre mye tid, som kunne vært brukt på barnet/barna. Jeg går selv påbygg nå, og må ha 10 timer norsk og vanskelig matte osv, og slutter i gjennomsnitt klokka 1400 hver dag. Så er det en liten hvil før middag osv starter. I tillegg skal huset gjøres rent osv osv... Har riktig nok en samboer som gjør ting også, og som kan være "barnevakt" mens jeg får gjort noe lekser, men sjelden jeg klarer å konsentrere meg uansett før jenta er i seng.

Skrevet

Jupp, jeg vet...Ble ferdig med påbygging i juni. Er alene med sønnen min, og kan ikke si at det var noe særlig med tid til overs nei....

Noe av det verste var særoppgaven, satt dag og natt med den, halvsov på skolen og hjemme etterpå.

Matte og naturfagen var et mareritt ja, men hadde heldigvis greie lærere som halte meg igjennom det.

Ikke blitt meg som hadde tatt alle åra i ett i allefall. Gjør man det på bare 1 år, kan jo ingen dager slutte før kl 17.00 minst...

Men men, all ære til den som takler det, samtidig som de rekker å se barna sine.

Skrevet

skal ta studikompetanse i henold til 23/5 regelen på att år ja.

Norsk muntlig og skriftlig samt sidemål

Matte

Naturfag

Samfunsfag

Nyere histori

Engelsk

Skrevet

Ikke mer enn 17 skoletimer, så mye mindre enn vanlig vgs.

Håper å kunne levere minsten klokken 12 en dag og 9 de andre.

henter senest klokken 15.15

Leser på dagene da det er så lite klasse undervisning!

Så får nok mye mer tid til lillegutt enn de som er i jobb feks.

Skrevet

foresten seneste jeg slutter på skolen er klokken kvart på 3!

Tror ikke dere helt forstår hva slags løp det dreier seg om.

Skal gå opp som privatist i alle fag, får ingen standpunkt karakter, bare undervisning som skal lærer deg det du trenger til eksamnen!

Heldigvis har jeg allerede en særoppgave som jeg skrev for ca 5 år siden, regner med å bruke den. Så slipper jeg ihvertfall å tenke poå det!

Om jeg ikke hadde gjort det slik hadde jeg ikke fått meg noe utdannelse!

Skrevet

Er vel ikke noe verre å ta allt på ett år enn sånn du gjorde det??? jeg gikk på sonans og syns ikke det bydde på så store problemmer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...