Gå til innhold

Hvorfor ingen stipend?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gud så irriterende, ingen stipend når man tar vidergående opplæring...:(

kjipe greier dette her

trygdekontoret dekker ikke alle skole penge heller.

sonnans koster 39000 + bøker tryk dekker 20000 + 3000 til bøker. er ikke det aaalt for lie til å få bøker for?

små sur nå jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel ta opp lån du som alle andre.

Skrevet

da jeg gikk på vgs fikk jeg ingenting,

hadde full os, og fikk penger av trygdekontoret til mnd kort, bøker måtte jeg kjøpe selv. fikk ikke bostipend engang enda jeg eide min egen leilighet, fordi de om mottar os ikke har rett på bostipend.

jeg sleit veldig og brukte opp alle sparepengene. hadde husleige og lån på 7500 i mnd pluss strøm,

barnehageplass til 1200 (som jeg fikk dekket 64% av)

mnd kortet fikk jeg dekket av tk

men med 9000 i inntekt i mnd pluss 940 i bidrag og 1900 i b.trygd sier det seg vel selv at jeg sleit som faen og ikke hadde råd til noe

det er sånn det er, veldig dårlig gjort at man ikke skal få hjelp om man går på vgs.

Skrevet

Man får ikke stipend fra Lånekassen når man mottar overgangsstønad, fordi dette regnes som inntekt.

Det går ann å kjøpe brukte bøker og må du absolutt gå på privat skole?

De har jo mange ordninger på vanlig vgs også, dersom du skal ta noe spesielt.

Skrevet

Skal ta studiekompetanse, på et årig løp, så det er ikke så mage valg. Kom ikke inn på den som er nesten gratis fordi jeg ikke har annen utdannelse....står på venting.

Så da må det bli privat, Sonnans.

Skrevet

Skal du ta generell studiekompetanse på ett år, uten å ha tatt gk eller vk1?

Lykke til, det blir mange timer lesing foran deg gitt! Du skal ta igjen 7 timer engelsk, 14 timer norsk, 4 timer naturfag, 4 timer matte, 6 timer samfunn, samt biologi/kjemi/fysikk....i uka.... :s

Skrevet

Jeg har GK og Vk1 fra før, tok påbygging på offentlig vgs nå nettopp. Fikk stipend jeg....med lånet ble det 90 000.

Det er veldig urettferdig, men tror det ha noe med alder o.l å gjøre at noen ikke får. Ring dem og be om en forklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...