alvesol:) Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 JEg mottar OS og har vært student. Mottar penger fra lånekassen. Dette semesteret er jeg i permisjon da jeg har termin på høsten med barn nr. 2. Fikk rgning fra sfo på 1980 kr. for et barn pr. mnd. Er det mye for meg som er alenforsørger. Skal ikke det reduseres pge. alenemor? jeg har ringt de idag, men ingensvar. Må ringe å høre imorgen. Tror kanskjej eghar blitt trukket fra en høyere sats en det intekten min tilsier.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Nei, sfo er ikke inntektsregulert. Var nettopp en sak om det på tv, hvor Stoltenberg sier at de til nå har konsentrert seg om bhg'er, men at de nå skulle se på satsene til sfo 1980 kr for en full plass er jo ikke så ille vel? Du har jo barnepass i mange timer! Eneste som kan gjøre at den blir rimeligere er om du ikke har full plass. 1950 kr koster en full plass hos oss..
liten og lettmett Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 I oslo er også prisen 1980 fir full plass, muligens her du bor. Du kan få redusert plass om du tjener under 150 000.
Gjest Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 hei. du har ikke rett til redusert pris, men du an jo ha rett til barnetilsynsstønad..den utgjør 64% av kostnadene dine til sfo. hør med trygdekontoret om søknadskjema
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Takk for svar. JEg skal søke barnetilsynfor det har jeg krav på .
liten og lettmett Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Sitat fra Oslo kommunes sider "SFO satsene blir fra 01.01.06: For husstander med en samlet inntekt over kr 150.000 settes satsene for oppholdsbetaling for skolefritidsordningen til kr 1.980 for heldagsplass og kr 1.342 for halvdagsplass. For husstander med en samlet inntekt opp til kr 150.000 settes oppholdsbetaling til kr 775 for heldagsplass og kr 500 for halvdagsplass. " http://www.byradsavdeling-for-barn-og-utdanning.oslo.kommune.no/barnehager/article57451-4105.html Og stønad til barnetilsyn har man ikke krav på om man ikke er meldt arbeidsledig, under utdannelse eller i arbeid. Man kan i noen tilfeller få det ved forbigående sykdom inntil et år, men ikke om man går hjemme i permisjon.
svima hege Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 du kan nok søke om å få den redusert... eller få stønad til barnetilsyn... gå til komunen der du bor,eller ring.. her jeg bor kan man søke om redusert... i sfo
Anonym bruker Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 Har du ikke råd til å ha ungen i SFO, så ha det hjemme da vel!! Du er jo hjemme uansett, og ungen er på skolen store deler av dagen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå